מתכון לאורז בר עם אגוזי מקדמיה וחמוציות

 
אורז בר עם אגוזי מקדמיה וחמוציות
אורז בר עם אגוזי מקדמיה וחמוציות צילום: גיל גוטקין
 
עודכן 03:17 17/12/2015
רותה פפיאשוילי

בטור החדש של רותה מקייטרינג רותה נכין אוכל טבעוני קל, בריא ובעיקר טעים. והפעם: אורז בר עם אגוזי מקדמיה וחמוציות, מנת אורז שהיא ארוחה מלאה!

 
 
 
 
 

סוג מתכון: טבעוני | זמן הכנה: 20 דקות | זמן כולל: שעה | 6 מנות | רמת קושי: בינוני

 

מצרכים

לאורז הבסמטי:
1 כוס אורז בסמטי


כף שמן קנולה


1.5 כוס מים רותחים


1 כפית מלח

 

לאורז בר:
¾ כוס אורז בר ארוך (אורז שחור)


כ- 3 כוסות מים

 

להרכבת המנה:
כרישה - 1 גבעול ארוך פרוס לעיגולים דקים - מטוגן קלות/מאודה


בצל לבן גדול (או 2 קטנים) - פרוס לרצועות דקות - מטוגן עד להזהבה


50 גר' (חצי כוס) חמוציות מיובשות (חצויות) - אפשרי גם ללא סוכר


80 גר' (1/2 כוס) אגוזי מקדמיה קלויים (אפשרי לקלות לבד) - קצוצים/שלמים

 

 
 

אופן הכנה

 

  • מבשלים את אורז הבר במים קרים כ-40 דק' עד לריכוך האורז ומסננים
  • במידה והמים מתאדים והאורז עדיין לא מבושל יש להוסיף מים רותחים בלבד ולהמשיך עם הבישול, מסננים ומניחים בקערה.
  • מרתיחים מים בקומקום, מעבירים את האורז הבסמטי לסיר ומוסיפים את השמן, מטגנים קלות ובעזרת כף עץ מערבבים מעט (כ- 2 דקות) עד שהאורז הופך לשקוף.
  • מוסיפים 1.5 כוסות מים רותחים, מלח ומערבבים. מביאים לרתיחה ומכסים עם מכסה.
  • מנמיכים את האש לאש הנמוכה ביותר ומבשלים את האורז 18-20 דק'.
  • מטגנים את הבצל במעט שמן עד להזהבה.
  • מטגנים את הכרישה או מאדים אותה.

הרכבת המנה:
מעבירים את אורז הבר, הבצל המטוגן, הכרישה, אגוזי המקדמיה והחמוציות לתוך סיר האורז החם ומערבבים היטב. טועמים ומוסיפים מלח במידת הצורך.

 

 
אורז בר עם אגוזי מקדמיה וחמוציות
אורז בר עם אגוזי מקדמיה וחמוציות צילום : גיל גוטקין
 

וקצת על הבריאות במתכון:

 

אגוז מקדמיה
לאגוז המקדמיה ערך תזונתי גבוה ביותר: האגוז מכיל כ80-60 אחוזי שומן והוא מהווה מקור מצוין לברזל, סידן, זרחן וויטמין B1. בשמן המופק מאגוז המקדמיה

 

אורז בר
אורז בר איננו אורז כלל - כי אם קטניה, שזכתה לשם Wild Rice על שום דמיונה לאורז. צבעו חום כהה עד שחור, אורך כל גרגר הוא סנטימטר אחד וטעמו אגוזי, עמוק ומיוחד.
הטעם האגוזי שלה חזק במיוחד ולכן מומלץ לשלב אותה עם אורז פחות דומיננטי כמו אורז לבן/מלא/אדום. הבישול חייב להיעשות בנפרד ואני אישית מעדיפה אותו קשה מעט ומתפצפץ..
אורז בר מבושל מכיל בעיקר פחמימות מורכבות. אורז זה עשיר באשלגן, מגנזיום וויטמין B3 שחשוב לתפקוד תקין של מערכת העצבים.
ניתן להשיג אורז בר ואורז פרא בבכל חנויות הטבע.

 

רוצים עוד מתכונים טבעוניים? לחצו כאן.

 

רוצים עוד פרטים על הקייטרינג של רותה, או לשאול אותה שאלות? היכנסו אל האתר שלה.

 
עוד כתבות במדור טבעוני כל השנה
 
רשימת קניות
רשימת קניות
המרת מידות
המרת מידות
טבלת קלוריות
טבלת קלוריות
הדפס מתכון
הדפס מתכון
שלח לחבר
שלח לחבר
xxx
 
פעולות אחרונות
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.