איך כדאי להשתמש בסילאן טבעי במקום בממתיקים אחרים?

 
עודכן 13:26 31/03/2016
בשיתוף תמר כנרת

הסילאן הוא מיצוי תמרים מרוכז, המופק על ידי בישול התמרים וסחיטתם ויש לו יתרונות בריאותיים שעל פני ממתיקים נפוצים אחרים כדוגמת סוכר לבן, סוכר חום ודבש. הנה חמישה

 
 
 
 
 
צילום : פוטוליה (אילוסטרציה)
 

מגמת התזונה הבריאה בשיאה, ואיתה הצורך בשימוש בחלופות לסוכר הלבן, הידוע בערכיו התזונתיים המפוקפקים ובנזקיו לבריאות. הסילאן הוא מיצוי תמרים מרוכז, המופק על ידי בישול התמרים וסחיטתם.


לתמרים ערכים תזונתיים גבוהים, והם עשירים במיוחד בנוגדי חמצון, מינרלים, ויטמינים מקבוצה B וסיבים תזונתיים. לכן הסילאן הטבעי, המופק מתמרים, מכיל גם הוא רכיבים אלה, והוא עשיר במיוחד במינרלים אשלגן ומגנזיום ובנוגדי חמצון.

כמו כן, יש לציין כי תכולת הסוכרים והקלוריות בסילאן הטבעי, נמוכה בעשרות אחוזים מתכולת הסוכרים והקלוריות בסוכר.

 

להלן 5 יתרונות בריאותיים של הסילאן הטבעי על פני ממתיקים נפוצים אחרים כדוגמת סוכר לבן, סוכר חום ודבש:

 

 

 

30% פחות סוכרים

הסילאן הטבעי מבוסס על מיצוי פרי התמר ותכולת הסוכרים בו נמוכה ביותר מ-30% לעומת סוכר לבן או סוכר חום. הסילאן הטבעי אף מכיל 20% פחות סוכרים לעומת דבש. כפית סילאן טבעי מכילה כ-3 גר' סוכרים, לעומת כפית דבש המכילה 4 גר' סוכרים, וכפית סוכר המכילה 5 גר' סוכרים.

 

30% פחות קלוריות

תכולת הסוכרים הנמוכה ביותר בסילאן הטבעי תורמת גם לתכולה קלורית נמוכה יותר. תכולת הקלוריות בסילאן הטבעי נמוכה בכ-30% לעומת סוכר לבן או חום. הסילאן אף מכיל פחות קלוריות מדבש. כפית סילאן טבעי מכילה 14 קק"ל לעומת כפית סוכר לבן או חום המכילה 19 קק"ל.

 

 
דבש תמרים
דבש תמרים צילום : fotolia
 

הסילאן הטבעי עשיר במינרלים אשלגן ומגנזיום

הסילאן הטבעי עשיר במינרלים אשלגן ומגנזיום והוא מכיל ברזל וסידן. אשלגן ומגנזיום הם מינרלים בעלי חשיבות לשמירה על רמות לחץ דם תקינות ולחוזק העצם. העדפת סילאן טבעי על פני סוכר או דבש יכולה לסייע בהגברת הצריכה של מינרלים אלה.


הסילאן הטבעי עשיר בנוגדי חמצון
התמרים עשירים בנוגדי חמצון (אנטי-אוקסידנטים) המכונים פוליפנולים. במחקרים שנעשו בראשותו של פרופ' מיכאל אבירם מהפקולטה לרפואה של הטכניון ורמב"ם, נמצא שפוליפנולים מתמרים תורמים למניעת חמצון ה-LDL (הכולסטרול "הרע") ולכן יכולים לסייע בהגנה מפני טרשת העורקים. הסילאן הטבעי עשיר אף הוא בפוליפנולים ולכן עדיף על-פני ממתיקים הדלים בנוגדי חמצון.


הסילאן הטבעי מכיל ויטמינים מקבוצה B
הסילאן הטבעי מכיל ויטמינים מקבוצה B כגון ויטמין B1, ויטמין B2 וויטמין B3. ויטמינים אלה חיוניים לתהליכי הפקת האנרגיה בגוף. בממתיקים הנפוצים האחרים, תכולת ויטמינים נמוכה יותר או אפסית.

 

 
סילאן וחסה
סילאן וחסה צילום : קרן ביטון כהן
 
 

היתרונות הבריאותיים של הסילאן הטבעי

• להמתיק משקאות חמים או קרים בסילאן טבעי במקום בסוכר
• למרוח על פרוסת לחם סילאן טבעי במקום ממרחים עתירי סוכר מוסף
• לערבב סילאן טבעי עם טחינה ליצירת ממרח סמיך ומתוק
• להוסיף סילאן טבעי ליוגורט לבן במקום לקנות יוגורט ממותק
• להוסיף סילאן טבעי למוזלי
• לאפות עוגות ועוגיות עם סילאן טבעי במקום עם סוכר
• להוסיף סילאן טבעי לפנקייק
• להכין גלידה על בסיס סילאן טבעי
• להשתמש בסילאן טבעי כממתיק בריא יותר בתבשילים
• להשתמש בסילאן טבעי כממתיק בריא יותר ברטבי סלטים

 

• סילאן 100% טבעי 'חצר כנרת' מכיל 30% פחות סוכרים וקלוריות לעומת סוכר לבן וסוכר חום.
• סילאן 100% טבעי 'חצר כנרת' עשיר יותר במינרלים ובנוגדי חמצון לעומת סוכר לבן, סוכר חום ודבש.

 

 

 
טבלת ערכים תזונתיים
טבלת ערכים תזונתיים צילום : יחצ
 
 
רשימת קניות
רשימת קניות
המרת מידות
המרת מידות
טבלת קלוריות
טבלת קלוריות
הדפס מתכון
הדפס מתכון
שלח לחבר
שלח לחבר
xxx
 
פעולות אחרונות
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.