ממתק באונטי כשר לפסח

 
ממתק באונטי כשר לפסח
ממתק באונטי כשר לפסח צילום: גיל גוטקין
 
עודכן 10:27 21/04/2016
רותה פפיאשוילי

מי לא אוהב באונטי? שילוב מושלם של שוקולד וקוקוס, שמכינים בבית בקלות

 
 
 
 
 

סוג מתכון: פרווה,טבעוני | זמן הכנה: 20 דקות | זמן כולל: שעתיים וחצי | תבנית מרובעת 25 ס"מ (30-35 קוביות) | רמת קושי: קל

 

מצרכים

480 גרם (4 כוסות) אבקת סוכר


240 מ"ל חלב קוקוס (1 כוס)


350 גר' קוקוס ( 3.5 כוסות)


100 גר' שוקולד מריר קצוץ


100 גר' שוקולד לבן (פרווה) קצוץ

 
 

אופן הכנה

  • מניחים אבקת סוכר, חלב קוקוס וקוקוס בסיר רחב עם תחתית עבה.
  • מבשלים על להבה בינונית תוך כדי ערבוב עד שהתערובת נפרדת מהדפנות (כמו בצק רבוך), ממשיכים לערבב עוד כ- 3 דק' ומורידים את הסיר מהאש.
  • מחלקים ל-2 קערות , לאחת מוסיפים בבחישה שוקולד מריר ולשניה שוקולד לבן.
  • יוצקים את השכבה הכהה לתבנית ומהדקים היטב. משטחים עם פלטה מדורגת או עם האצבעות (חשוב שלא יהיו חורים או בליטות).
  • מעבירים להקפאה ל- 15 דק' ומשטחים מעל השכבה השחורה את השכבה הלבנה באותה הדרך.
  • מעבירים למקפיא חזרה עד לקירור מלא (כ- שעתיים).
  • מוציאים מהקפאה ופורסים לאצבעות/קוביות.

אפשרי לשמור את הבאונטי במקפיא כחודשיים.
אפשרי להגיש ישר מהקפאה (יתרכך לאכילה תוך מספר דקות).

 

 

וקצת על הבריאות במתכון:


חלב קוקוס מופיע היום במתכונים רבים, במסעדות ובספרי הבישול והוא עושה עבודה מצוינת, מפני שהוא טעים ובעל מרקם נפלא - וזה כנראה הודות לכך שתכולת השומן שבו אינה קטנה כלל וכלל. עם זאת, יש לו גם יתרונות בריאותיים.
חלב קוקוס, קודם כל, אינו הנוזל שנמצא באופן טבעי בתוך אגוז הקוקוס, אלא מוצר המתקבל ממעיכת בשר הקוקוס וסינונו. אצלנו קל להשיג אותו משומר, בפחיות. יתרונו הגדול בטעמו החלבי והעשיר, למרות שאין בו אפילו טיפת חלב. זו גם התכונה שהופכת אותו מתאים למאכלי ומאפים טבעונים.


טעמו העדין אינו דומיננטי ומקבל באהבה תבלינים שונים - מתוקים וחריפים, והוא גם מאחד טעמים נפלא. בנוסף, סוג השומן שבו יציב מאוד, ולכן כמעט ולא עובר חמצון בבישול, ובמילים אחרות, בישולו יוצר פחות חומרים מחמצנים המזיקים לבריאות מאשר בשמנים אחרים.


למרות כמות הקלוריות הגדולה, אם נשתמש בו כתחליף לשמנת צמחית, נחסוך כמחצית מכמות הקלוריות, שליש מכמות השומן הרווי ואת כל הכולסטרול.


ובכל זאת, כמה קלוריות ושומן הוא מכיל? ‭240-180‬ קלוריות ל‭100-‬ מ"ל ו‭17%-‬ שומן שחלק ממנו רווי, אך הוא אינו מכיל כולסטרול כלל. השומן הרווי המצוי בחלב קוקוס נוצר באופן טבעי (בניגוד לשומן רווי באופן תעשייתי מלאכותי) ולכן הוא עדיף על שומנים תעשייתיים כמו מרגרינה. שומנים רווים מתחלקים ל‭3-‬ סוגים של חומצות שומן, קצרות, בינוניות וארוכות שרשרת. בעוד שחומצות שומן ארוכות שרשרת מופנות לאחר העיכול ישירות לרקמת השומן, חומצות השומן הבינוניות והקצרות (כמו אלה המצויות בחלב קוקוס) עוברות ממערכת העיכול ישירות לדם וזמינות לייצור אנרגיה. כלומר, דווקא סוג זה של שומן רווי גורם פחות להשמנה וזמין יותר לצריכת אנרגיה. עוד יתרון שלחומצות השומן בשמן ובחלב הקוקוס הוא היכולת להשפיע לטובה על חילוף החומרים בגוף. מחצית מהשומן בחלב הקוקוס היא חומצת שומן לאורית (המצויה גם בחלב אם) שנחשבת כמחזקת המערכת החיסונית.

 

רוצים עוד מתכונים טבעוניים? לחצו כאן.

 

רוצים עוד פרטים על הקייטרינג של רותה, או לשאול אותה שאלות? היכנסו אל האתר שלה.

 
 
רשימת קניות
רשימת קניות
המרת מידות
המרת מידות
טבלת קלוריות
טבלת קלוריות
הדפס מתכון
הדפס מתכון
שלח לחבר
שלח לחבר
xxx
 
פעולות אחרונות
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.