יוגורט: הטעות הכי בריאה בתפריט

 
עודכן 11:20 31/10/2017

הוא נולד לגמרי במקרה, נחשב לבעל סגולות בריאותיות רבות, מסייע בשמירה על משקל ורמות סוכר תקינות בגוף ויש אותו בכל כך הרבה סוגים שאפשר להתבלבל. הנה כמה דברים שלא ידעתם על היוגורט

 
 
 
 
 
צילום : פוטוליה
 

במאה ה-21 כמעט שלא תמצאו מקבץ פרסומות שבו לא מופיע היוגורט בצורה זו או אחרת. בכל נסיעה סביר להניח שתיתקלו בשלט חוצות המעודד לאכול מהמוצר שמקררים בסופרים מלאים בו בסוגים, צבעים וטעמים שונים. הכוונה כמובן ליוגורט, מההמצאות החיוניות של האנושות, שנוצרה לגמרי במקרה כבר לפני כ-11,000 שנים באזור טורקיה. מעשה שהיה כך היה: הנוודים הטורקיים רצו להעביר חלב במזג אוויר חם מנקודה אחת לאחרת. כשהגיעו למחוז חפצם, גילו שמרקמו של החלב וגם טעמו השתנו. עד מהרה הבינו כי למאכל הטעים ישנן גם סגולות רפואיות ונתנו לו את שמו - Yogurt - מילה שמשמעותה בטורקית מקושר לאריכות ימים.
בתקופה המודרנית, הרופא היהודי ד"ר איליה מצ'ניקוף היה הראשון שהבין בסוף המאה ה-19 שהחיידקים הנוצרים ביוגורט חשובים לבריאות האדם. בעבור גילוי זה הוענק לו בשנת 1908 פרס נובל לרפואה.
היוגורט המוכר לנו היום הומצא ופותח על די סוחר יווני בשם יצחק קרסו, שקרא למותג "דנונה" על שם בנו דניאל. הבן היה זה שהפך את "דנונה" למוצר שנמכר במספר מדינות בעולם ובכלל זה בארצות הברית, מקסיקו, ברזיל ובלגיה. החל משנות ה-50 פיתחה החברה מוצרי יוגורט להם נוספו פירות מגוונים.
התרומה של היוגורט לבריאות האדם נשענת על מספר רכיבים הכלולים בו. ראשון הרכיבים האלו הוא חלבון איכותי, כזה שהגוף עושה בו שימוש לבניית שריר ולתפקוד תקין של מערכת החיסון. בילדים לחלבון יש חשיבות בגדילה והתפתחות תקינה. לצד החלבון מכיל היוגורט גם כמויות גבוהות של סידן. היוגורט גם מכיל ויטמינים ומינרלים וכן חיידקים פרוביוטיים, שתפקידם להיטיב את פעילות מערכת העיכול והמערכת החיסונית, לאזן את רמות הכולסטרול בדם ועוד.

 

 

לרדת על יוגורט

מחקרים ארוכי טווח הראו באופן ודאי כי לאכילה יום יומית של יוגורט יש השפעה על ירידה במשקל. מתוצאות המחקרים עלה כי מי שאכלו יוגורט באופן יום יומי הצליחו להשיל משקל רב יותר בהשוואה לאנשים שלא צרכו יוגורט. סגולה נוספת שנמצאה במחקרים הייתה נטייה להפחתה בלחץ הדם אצל נבדקים ששילבו באופן קבוע את היוגורט בתפריט התזונתי.
לדברי החוקרים, הסגולות הבריאותיות של היוגורט, נעוצות בחיידקים הפרוביוטיים המצויים ביוגורט, המחזקים את המערכות השונות בגוף ובכלל זה את המערכת החיסונית וכך מסייעות בהפחתת מחלות.
את היוגורט תמצאו גם במגוון מאכלים החל מיוגורט עם תוספות כמו גרנולה, פירות ועד צ׳יקרי (תבשיל אורז עם יוגורט), כרוטב על מאכלים שונים וכמובן - בגרסתו הטבעית והמנצחת.

 

 

 
צילום : פוטוליה
 

מקורות

J ind Microbiol Biotechnol.2008;35:559-67

.J Clin Gastroenterol.2012;46(6):468-81

J Hum Hypertens 2012;26:3-13

Nutrition,2013;28:539-43

Am J clin Nutr 2011; 93:764-71

BMC Med.2011;9:125

J Nutr 2011;65:1027-31

Am J clin nut 2012;96:382-90

PLos One.2013; 8 (9):e73965

Nutr Res.2013;33(1):18-26

 

 
עוד כתבות במדור המסע המופלא של היוגורט
 
רשימת קניות
רשימת קניות
המרת מידות
המרת מידות
טבלת קלוריות
טבלת קלוריות
הדפס מתכון
הדפס מתכון
שלח לחבר
שלח לחבר
xxx
 
פעולות אחרונות
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.