בעבור חופן עוגיות

 
עודכן 11:39 11/03/2007
לי רותם

בעל בית קפה גירש שתי לקוחות מהמקום לאחר שהתלוננו על מחיר העוגיות. מעניין מה היה קורה אם היו אומרות שהמילקשייק לא טעים

 
 
 
 
 
עוגיות אלה לא לקחו חלק בארוע המצער (תמונה: SXC)
עוגיות אלה לא לקחו חלק בארוע המצער (תמונה: SXC)
הסיטואציות הכי משונות (ולפעמים גם ממש בלתי נעימות) מתרחשות לעתים במקומות הכי פחות צפויים. בדיוק זה מה שקרה לרומי ושרון, כשהחליטו לקחת לעצמן הפוגה קצרה מיום העבודה הארוך בבית הקפה שמעבר לכביש, "קפה קפה". הסניף החדש שנפתח ביד אליהו, היה בדיוק מה שעמלי המקום היו זקוקים לו: בית קפה אמיתי, עם כורסאות, עם קפה, עוגייה ומספיק מטרים מהעבודה כדי לא לחשוב עליה, אבל גם לחזור אליה בזמן.

השתיים התלבטו בהזמנה, ובסוף החליטו ללכת על קפה הפוך אחד, מילקשייק אחד ("סמיך מאוד", התרתה רומי פעמיים באוזני המלצרית) וגולת הכותרת, משהו מתוק לנשמה: מספר עוגיות, בעלות של 3 שקלים לעוגיה. השתיים בחרו בדיל של 6 עוגיות במחיר 5, והלכו על עוגיות חלבה ובראוניז. שיחה קצרה ועניינית קדמה להגעת המשקאות לשולחן, כשאינם מלוות בעוגיות הנכספות. אלה הגיעו רק לאחר שהקפה ההפוך (והסביר) בא אל קרבה של שרון, והמילקשייק, הדליל, על אף כל התחינות, כבר נדגם ואכזב את רומי.
 

מישהו ראה פה עוגיה?

רומי ושרון הזדעזעו לגלות כי צלוחית העוגיות נשאה עליה עוגיות זעירות (תזכורת: כל אחת עלתה 3 שקלים שלמים), שגודלן אינו עולה על גודלו של מטבע חצי שקל. לא בדיוק תמורה הולמת לכסף, חשבו השתיים, ומיד זמנו לשולחן את המלצרית. בלשון עדינה, ובמבוכה לא מעטה שתפו אותה בתחושותיהן המרות. הן קיוו שיוכלו לשנות את ההזמנה, ולהחזיר את העוגיות המיניאטוריות. המלצרית לא עזרה הרבה: היא משכה בכתפיה, והפנתה אותן ישירות לבעל הבית.

בעל הבית לא נראה מאושר מכך שנאלץ להגיע לשולחנן מלכתחילה, אולם לאחר ששטחו בפניו את הבעיה, הוא נראה מאושר הרבה פחות. הוא הסביר להן כי הבחירה בעוגיות היתה שלהן, וכי אין אפשרות לשנות את ההחלטה. באותה הזדמנות ציין בפניהן שהעוגיות הקטנטנות הן תוצרת בית, וכי ישמח שלא ישובו לבית הקפה שלו יותר.
 

גבר גדול עם עוגיה קטנה

רומי ושרון היו המומות. התגובה הזו ממש לא תאמה את העובדה שהן נהגו כלפי בעל הבית בנימוס ובסך הכל עמדו על זכויותיהן כצרכניות, ולא היתה להן כוונה לפגוע באיש ובוודאי שלא העלו בדעתן שהחלטיות תגרום לזריקתן מבית הקפה. לאחר שנרגעו מעט, ענתה שרון כי עם יחס כזה היא לא מאמינה שירצו לחזור, וכתשובה אמר בעל הבית: "אשמח אם תקצרו את שהותכם במקום", ושלח אותן מהמקום מבלי לשלם על המשקאות אפילו.

רומי ושרון ודאי שלא יחזרו לסניף "קפה קפה" ביד אליהו יותר, אולם אנחנו תוהים מה בהתנהגותן של השתיים היה ראוי להשפלה כזו מטעם הבעלים. האם זו העובדה שהתנהגו כצרכניות נבונות וסירבו לשלם מחיר מופקע (לטענתן) עבור מוצר? האם זו העובדה שביקשו לראות את בעל הבית? אין לדעת. על כל פנים, בעלי בית, מנהלים ונותני שירות בכלל, שמתייחסים ללקוחות שלהם כאל מישהו שעושים לו טובה, במקום לנסות ולמצוא את דרך המלך, עשויים לגלות שהלקוחות ילכו לשתות קפה ולאכול עוגיות במקומות אחרים.
 

כה אומר ניסים

תגובת ניסים, בעל הסניף המדובר: "על מה את מדברת? חצופות. אין תגובה".

מאחר שהתגובה של בעל המקום נראתה לנו בלתי ממצה, פנינו לקבלת תגובה גם מבעלי הרשת. מנכ"ל הרשת, אבינועם בן מוחה, השיב כי "התגובה מאוד מוגזמת, וודאי שאינה עומדת בסטנדרטים של הרשת. הסיטואציה המתוארת היא לגיטימית, וכל לקוח יכול להחזיר מנה אם יש בעיה, מבלי שיחויב. המקרה לא מקובל עלינו ואנחנו לא מתחברים להתנהגות כזו. זהו מקרה חריג והפרופורציות אבדו, ואנו רואים את זה בעין מאוד חמורה. אשמח גם לדבר עם המתלוננות ולהזמין אותן לחוויה מתקנת בכל אחד מסניפי הרשת".
 
 
רשימת קניות
רשימת קניות
המרת מידות
המרת מידות
טבלת קלוריות
טבלת קלוריות
הדפס מתכון
הדפס מתכון
שלח לחבר
שלח לחבר
xxx
 
פעולות אחרונות
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.