נגעת - נסעת!

 
עודכן 13:48 18/07/2007
צ`אק פליז

מלצר בהפרעה מזהיר - מגפת החזרת המנות מתפשטת. רוצים לנסות הכל? סעו למלון בטבריה. כאן זה לא תפריט טעימות

 
 
 
 
 
להחזיר? לארוז? שניהם? (תמונה: ASAP)
להחזיר? לארוז? שניהם? (תמונה: ASAP)
מי פראייר בא למסעדה וטועם רק מנה אחת? המינימום המצופה היום הוא להחזיר לפחות פעם אחת מנה למטבח ולנסות משהו אחר. בטח, במחיר של מנה אחת אפשר לעשות ארוחת טעימות, בתנאי שאתם יצירתיים מספיק: פותחים בקיש, לאחר שני ביסים מחזירים כי הבטטה אפויה מדי, עוברים לסלט במקום, נוברים עד שנשארת רק חסה ושולחים חזרה כי היא עייפה, ממשיכים לאנטריקוט שבוודאי לא מיושן מספיק ולבסוף מתפנקים על איזה קרם ברולה שנשלח בדחילו כפיצוי על עגמת הנפש המתמשכת. אל תשכחו בדרך להחליף את היין כי בשלוק האחרון התגלו משקעים.
 

כאן לא מעבדה לחקר המנות

לא משנה כמה אני מיומן ויודע לספר לכם מבעוד מועד אפילו מאיזה בציר החציל שבסנדוויץ', אתם תזמינו, וכל כך תופתעו למצוא שם חציל, ולא תהיה לכם ברירה אלא להחזיר.

אז גברת נחמדה: נגעת, נסעת. לא מזמינים ריזוטו בשבעים ושניים שקלים בשביל לבדוק איך הוא. אדוני הנכבד: זה שפירה עושה לך אסוציאציות לא סימפטיות זה לא סיבה להחזיר את הסטייק. מקסימום נחליף לך לאורז, ופעם הבאה תקשיב למלצר שפירט לך כל מה שהיית צריך לדעת לפני שהזמנת. או שרק רצית לטעום, יתכן?
 

ואתם לא מאכזבים את הטונה?

אתה שם בפינה, לא לימדו אותך שלא משחקים עם אוכל? לא, אני לא אפול למלכודת הזאת ואשאל אם לא טעים לך, וזאת מסיבה פשוטה שכבר טחנת הכל. משהו לא טוב לך – תגיד, אבל אל תשחק איתי במשחקים, שנינו יודעים שאתה פשוט רוצה עוד משהו או לחילופין מעדיף לא לשלם על מה שכבר אכלת.
אני שמח וגאה לתת יד לחינוך שלך – לא תמיד מקבלים מה שרוצים.

הידעתם שלא כל מנה, ולא כל מסעדה אמורות להפיל אתכם מהכיסא. לפעמים האוכל פשוט ובסדר, והאכזבה שלכם חסרת פרופורציות לחלוטין. להזמין במפגש איציק סטייק ולהתאכזב שזה לא אנטריקוט מפרה שמנה של רפאל, זה סוג של טמטום.

יש לי מקום חם בלב לאלה ששמעו המון על המקום, מגיעים אחרי שהמליצו להם בחום, ולכן מצפים למצוא שירותים מזהב, מפיות בד וסומלייה שימליץ להם על דיאט קולה. אבל אין כמו היחס שלהם למנות. "הכריך טונה נורא מאכזב. הוא סתם, פשוט". אז עמודו: זה כריך טונה. איזה ציפיות יכולות להיות מכריך טונה? האם ציפיתם למצוא שם את נמו, או אולי שהטונה תשיר לכם משהו? אפשר להבין שככל שהמנה יותר יקרה, הציפיות ממנה יותר גבוהות. אבל זה באמת נראה הגיוני להזמין את המנה הכי זולה והכי משעממת ולהתפלא שזה לא נגמר באורגזמה משולשת?

מלכוד 22

"תגיד לשף שזה היה מאוד צמיגי", "השף מאוהב? היה נורא מלוח", "לא ציפיתי לבזיליקום בפסטו". אלה רק דוגמאות קטנות להצהרות קורעות הלב של לקוחות מתוסכלים. אז אתה מביט על הצלחת, היא ריקה. היא כל כך ריקה שהיא חוזרת ישר למדף. אבל בכל זאת לא יפה להתעלם.

כמעט כל דבר שתעשה בשלב זה יהיה טעות: "חבל שלא אמרת לי בהתחלה", תאמר. "רציתי, אבל לא ראיתי אותך", הוא יענה. "רוצה משהו אחר במקום?", תתהה. "אני כבר שבע", יגיב. ואם תשאל למה אכל אם היה לא טוב, הוא יגיב בתשובה האלמותית: "גוועתי מרעב, אז אכלתי". ללא ספק נראה שהוא היה כל כך רעב, שכמעט התחיל לנשנש לעצמו את הרגל. אז אתה ממלמל איזה "טוב" ביישני כזה ומתחיל לצעוד לאחור עם החיוך הכי סימפטי שלך, ומאותו רגע נמנע מלגשת לשולחן ושולח מלצר אחר, תמים, רענן, שלא יודע מה מחכה לו. מה, רק בטיפים צריך להתחלק?

עכשיו שלא תבינו, לפעמים יש סיבה להחזיר מנה, אין ויכוח. אבל לפעמים זה כל כך שקוף, שזה פשוט מגוחך. כשאתם מבקשים שנארוז לכם את מה שנשאר, וגם את מה שהחזרתם (כי טוב נו, הרי כבר אף אחד לא יאכל את זה אז נביא לכלב), זו אחת מהפעמים האלה...
 

בשישי הבא

אתנחתא קלה בטרוניה, מלצר בהפרעה יוצא להגנת המקצוע.
 
 
רשימת קניות
רשימת קניות
המרת מידות
המרת מידות
טבלת קלוריות
טבלת קלוריות
הדפס מתכון
הדפס מתכון
שלח לחבר
שלח לחבר
xxx
 
פעולות אחרונות
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.