גומר אחרון

 
עודכן 13:49 04/05/2008
צ`ק פליז

האם המושג, "בחורים נחמדים מסיימים אחרונים" רלוונטי גם לתחום הקולינריה? האם נשיג יותר אם נרטן ונתלונן בפני המלצרים על איכות השירות או שמא נצטרף בקלות לרשימה השחורה?

 
 
 
 
 
צוחק מי שגומר אחרון? (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages)
צוחק מי שגומר אחרון? (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages)
המושג "בחורים נחמדים מסיימים אחרונים", או נייס גייז פיניש לסט, מתייחס בדרך כלל למערכות יחסים. לכל הבחורים הנחמדים שהבנות רוצות כידידים, כדי שיהיה להן למי לרוץ כשהבחורים הרעים יבגדו בהן. אך המשמעות של המושג התפתחה עם הזמן מעבר להקשר המקורי, עד שקיבלה משמעות חדשה. ובפירוש העדכני: מי שמניאק, מי שצועק, מי שדורש ומתלונן – מרוויח יותר. לעומתם, מי שנותר שקט ומפחד לדבר אל מול חוסר הצדק, שלא יצפה שמישהו אחר כבר ידאג לפצות אותו. אבל, האם זה באמת נכון? או אם נחזור לתחום הרלוונטי, האם בחורים נחמדים מסיימים אחרונים גם במסעדות?

על חשבון הבית

השאלה שאני בעצם שואל היא, כשאני מגיע לאכול במסעדה, האם אשיג יותר בלהיות נחמד אל המלצרים או בלהיות חסר סבלנות וגס רוח? מהיום שהיו מסעדות היו פיצויים במסעדות, וניכר שבענף זה הם נפוצים יותר מבכל ענף אחר. יש לומר, שאפילו מצפים להם. לקבל קינוח על חשבון הבית מרשים מעט מאוד אנשים בימינו. למעשה, ברגע שהדבר הכי קטן לא בסדר, אתה אפילו מצפה לכך. תנסו להשיג פיצויים תכופים ברמה הזאת על כל דבר שלא בסדר ב'הוט' או ב'יס', לדוגמא. גם אם תצליחו לעמוד במבחן הסבלנות עד שנציג יטרח לענות לכם, הסיכויים לקבל פיצוי נמוכים מאד.

רוצים להצטרף לרשימה השחורה?

בואו נודה באמת, אף אחד לא באמת שואב הנאה מלצעוק ולהיות גועלי. אם לקוח מגיע למסעדה בשביל לעבור חוויה חיובית ולבלות ערב נעים, קל להניח שיהיה לו כיף יותר כאשר מצב רוחו מרומם ומתייחסים אליו יפה. אמנם להיות כעוס מההתחלה ישיג בדיוק את אותו טיב שירות (מבחינת מהירות ויעילות) של להיות ממש נחמד, אבל אתה תהנה פחות. המלצרית תסווג אותך כקשה מהרגע הראשון, ותיתן לך שירות טוב אבל לא אישי רק מהפחד מתלונות עתידיות.
 

לקוחות אנמים - נדפקתם!

כמובן שיש יתרונות רבים יותר בלהיות נחמד. אל תטעו, יש מעט מאוד לקוחות נחמדים מאוד. לקוח נחמד שיושב באזור שלך יכול להפוך את המשמרת על פיה. וכשלקוח כזה מתיישב בשולחן, באמת חשוב למלצר שהוא יהנה. למעשה, המפסידים העיקריים הם אלו שתקועים באמצע, שלא משאירים רושם, האנמים. הם אלו שעתידים להידפק. אם ברגע נתון מלצר צריך לעשות שלושה דברים, הראשון שיקבל שירות הוא הנחמד מאוד.הלקוח הקשה יקבל שני בתור, כי הוא מועד לפורענות ממילא. אחרון יקבל האדיש, פשוט כי הוא לא עשה לנו שום דבר כדי שנזכור אותו. זה לא מכוון, זה אוטומטי.

חולמים על ארוחה על חשבון הבית?

היות ועולם הפיצויים מאוד מוכר בענף, לכל מסעדה יש נהלים מסודרים לאיך עושים את זה. הפיצוי יכול להיות כל דבר מהתנצלות עד ארוחה על חשבון הבית. אך לא משנה כמה נהלים תבנה, עדיין מדובר בשטח אפור שמורכב ברובו מהדינמיקה בין תגובת הלקוח לחומרת המצב. מבחינת התמונה הגדולה, המנהל לא יכול לפצות כל אחד. גם אם הפיצויים בטווח הרחוק מגדילים את מעגל הלקוחות וההכנסות (על ידי זה שהם גורמים ללקוחות לחזור), הם יוצרים בעיה בטווח הקצר. בסופו של דבר, מנהל המשמרת צריך לתת דין וחשבון על כל פיצוי בסוף המשמרת. הוא לא יכול לתרץ הרבה פיצויים בטוב שזה יעשה למסעדה בעתיד.
 

בראש רשימת המפוצים

האם הנחמדות משתלמת? (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages)
האם הנחמדות משתלמת? (צילום אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages)
אז יוצא שאי אפשר לפצות את כולם, אבל סטטיסטית, ברוב המשמרות יהיו כמה מקרים שדורשים פיצוי. וכאן אנחנו מתחילים למדוד את השטח האפור. ככל שהתלונה רצינית יותר, כך הלקוח יכול להרשות לעצמו להיות יותר נחמד. כאשר התלונה רצינית, להיות לא נחמד וכעוס ישפר את הפיצוי במידה מועטה בלבד, אם בכלל. בתלונה פשוטה, בהתאמה, תידרש יכולת דרמטית מרשימה יותר כדי לקבל פיצוי מספק. ומה עם הנחמדים? שוב, גם הם יקבלו פיצוי גדול יותר (או לפחות יחס טוב יותר) מאלה שלא משאירים רושם, מהאנמים.

נחמד וטוב לו רשע ורע לו

אז מה הפיתרון, להיות רע ולצעוק או להיות נחמד וטוב לב? סוגייה בעייתית, אבל בכל זאת, נקודה למחשבה: הפיצוי נועד להניח את הדעת, להחזיר את המחוג מצד הכעס לצד ההנאה. מטרתו היחידה היא לשפר את החוויה שלך. אולי מי שצועק יקבל יותר פיצויים, אבל זה רק בגלל שהוא צריך אותם יותר. אם המחוג שלך מראש נמצא בצד של ההנאה, במה הפיצוי יעזור לך? בחורים נחמדים אולי מסיימים אחרונים, אבל הם ללא ספק נהנים הרבה יותר.
 
 
רשימת קניות
רשימת קניות
המרת מידות
המרת מידות
טבלת קלוריות
טבלת קלוריות
הדפס מתכון
הדפס מתכון
שלח לחבר
שלח לחבר
xxx
 
פעולות אחרונות
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.