ביקורת מסעדה - רוברג

צוות מסעדת רוברג
צוות מסעדת רוברג צילום: יח"צ

עודכן 15:17 25/07/2010

שלי לנצ'יאנו יצאה לבדוק מה מסתתר מאחורי המושג "ארוחת טעימות" של מסעדת רוברג וחזרה עם בטן מלאה ומצב רוח מרומם

בן זוגי ואני ארזנו את הפקלאות ויצאנו לבדוק מה מסתתר מאחורי המושג "ארוחת טעימות". נכנסו לאוטו ונסענו לאורך הכנרת (נסענו ונסענו תל אביבים שכמונו) עד שהגענו למושב לבנים, כמה דקות מטבריה וצמוד למושב חוקוק שם שוכנת לה מסעדת רוברג הכשרה הממוקמת על גרם המדרגות בקומה השנייה של בית משפחת רוברג (אין גישה לנכים). המסעדה מנוהלת על ידי השף אילן רוברג ומופעלת על ידי כל המשפחה (רוברג כבר אמרנו?).

המסעדה משקיפה על נוף עוצר נשימה של הכנרת, מצוק ארבל ורמת הגולן ומעוצבת באווירה כפרית ביתית, מרוצפת בפרקט וגגון מעץ, מטבח פתוח וגדול וטלוויזיות LCD המצלמות את האקשן שקורה בכל רגע במטבח. לבחירתכם מקומות ישיבה במרפסת הפתוחה או במסעדה המקורה.

ללקק את האצבעות
ללקק את האצבעות צילום: שלי לנצ'יאנו

היכונו להסתער

התיישבנו בשולחן זוגי ורומנטי ליד החלונות המשקיפים ובמסגרת ארוחת הטעימות פתחנו בשתי כוסות יין הבית וחיככנו ידיים לבא עלינו לטובה. והבא - אכן בא ללא סוף. מיד הוגשו לשולחננו 10 צלוחיות קטנות ומתוקות מוגשות עם לחם הבית שכללו סלטים ביתיים, כאשר הבולטים בטעמם היו הציזיקי הביתי (עם רוטב יוגורט פרווה) ופטה כבד נימוח. בנוסף למנות הפתיחה הוגשה צלחת פטריות וקציצות ירק מצופות פירורי לחם כאשר בכל קציצה מתחבא לו ירק אחר ומפתיע. אם כל זה לא מספיק לכם, למנות פתיחה תוכלו להתפנק על  קבבוני טלה עם רוטב טחינה ירוקה המוגשים על מצע חציל בלאדי שנשרף במקום. בשר הקבבונים איכותי ביותר ומתובל בטוב טעם. בנוסף למנת החצילים הוגשו גם חצילים מטוגנים ברוטב ריבת עגבניות שרי מדהימה (!) ולמרות השמנוניות של החציל הסתערנו על עליו ועל הלחם עם הריבה וליקקנו את האצבעות.

הפתעת הערב

מנת הביניים הייתה הפתעת הערב. פילה מושט ברוטב צ'ילי ולימון הוגש עם... גלידת ווסאבי. להפתעתי הרבה, בן זוגי אשר מתרחק מדגים כמו מאש החליט לטעום מן הדג וסיים את המנה. לדבריו, הדג היה כל כך רך וללא טעם או ריח דומיננטי של ים שהוא פשוט לא יכול היה לסרב, וטוב שכך. מיד בתום הדג הוגש מרק דלעת כתום ומרק היום אשר משתנה מפעם לפעם לצד שקדי מרק. בשלב זה של הארוחה ביקשנו לנוח מעט, ארוחת טעימות אך הבטן כבר מתמלאת. על מנת לעודד אותנו לנשום קצת הוגש לנו סורבה מצנן ולצד המוזיקה הארץ ישראלית ועיצוב המקום הכפרי פינינו לנו מקום למנה העיקרית.

מסע קולינרי
מסע קולינרי צילום: שלי לנצ'יאנו

החלק העיקרי של הארוחה נפתח בפרגית ברוטב סילאן על מצע אורז עם קשיו ושקדים. הפרגית עשויה היטב נמסה בפינו והשאירה טעם של מתיקות ורצון לעוד. ועוד בהחלט הגיע, מיני המבורגרים קטנים מבשר אנטריקוט משובח הפציעו על השולחן והאיש שלצידי הצליח אפילו לסיים את שלי. המסע הקולינרי המשיך למנת חזה עוף בגריל מוגש על פלאנצ'ה חמה ברוטב חמאת בוטנים. חזה העוף הצרוב הוגש בצורה מושלמת כאשר מעט יותר מתיקות לטעמנו ברוטב היה הופך את המנה מנהדרת למושלמת. בטרם סיימנו את המנה כבר הוגש לנו סטייק אנטריקוט קטן עשוי בדיוק בצורה הנכונה מפולפל ומומלח ומוגש עם רוטב צ'ימיצ'ורי ביתי. בשלב הזה בן זוגי לקח צעד אחורה והשאיר לי את מנת הגורמה האחרונה שהוגשה לשולחן - כבדים מצופים בקדאיף וריבת גזר - המנה האהובה עליי ביותר ממנת הטעימות.

כמה זה עולה לנו

לקינוח הארוחה הוגשה לכל אחד מאיתנו צלחות אישיות המכילות מלון ואבטיח, מלבי ביתי, עוגת שוקלד חמה וכדור גלידה - מכיוון שהמסעדה כשרה, המנות האחרונות שייכות לגזרת הפרווה. למרות שהקינוחים היו פושרים למדי נהנינו משלל טעמים. ואחרי כל זה, אתם בטח שואלים כמה זה עלה. אז ככה, 320 ש"ח לזוג כשכל שקל שווה את הטעמים והאווירה הקסומה שתקבלו תמורתו.

חשוב: המסעדה כשרה וסגורה בשבת אך נפתחת לשעה ביום שישי בערב לארוחות תבשילים מיוחדות שהוכנו לפני כניסת השבת כאשר כרטיס האשראי נלקח מראש ומחויב ביום ראשון (יש להזמין מקומות מראש).