ביקורת - קפה ממילא

חלל נעים ומזמין. קפה ממילא צילום: יח"צ

עודכן 13:20 04/10/2010

הלל הדר הגיעה לקפה ממילא ונכנסה אל תוך מסע שכולו צבעים, ניחוחות וטעמים מיוחדים

באחד הבקרים הקייצים והחמים שהיו לאחרונה התרחקנו קצת מהלחות התלאביבית ונסענו לירושלים, רעבים ובעיקר מותשים מהחום שמנו פעמנו לקפה ממילא שנמצא במלון ממילא (כמה מפתיע).

כבר בכניסה לקפה, שהוא בעצם גם מסעדה, חשנו ברוגע. החלל נעים ומזמין, על הקירות אריחים מעוטרים בגוונים רכים, החלונות מקומרים ומכניסים הרבה אור יום, שולחנות כהים והרבה מרחב ושלווה. מיד תפסנו מקום על הכורסא, פנינו לעיון בתפריט ונהננו מהאווירה הירושלמית שעטפה אותנו.

דג ים נא על ברוסקטה, יוגורט צ'ילי ונענע
דג ים נא על ברוסקטה, יוגורט צ'ילי ונענע צילום: יח"צ

קטנות ושובבות

תוך כדי הזמנת טונה צרובה ואבוקדו (44 ש"ח) ודג נא על ברוסקטה, יוגורט וצ'ילי (40 ש"ח) התחלנו להבין את הקונספט של המסעדה. המנות הן מנות טאפס קטנות ושובבות שנגמרות מהר מהצלחת, טועמים מהכל וחולקים ביחד. הטונה היתה מעולה, פרט לאבוקדו היא הוגשה גם עם לחם וזיתים, נגיסה אחת גילתה שמדובר בתענוג אמיתי. הברוסקטה התהדרה בשילוב מרכיבים וצבעים נהדר ובכל ביס נהננו מכל הטעמים יחד.

המשכנו במסע הטעימות והלכנו על קבב דג עם ירקות צלויים, טחינה גולמית ויוגורט (48 ש"ח) וסמבוסק לבנה, תפו"א, ביצה קשה וטחינה (38 ש"ח). נראה שהושקעה מחשבה רבה על כל מנה ומרכיביה, הם נאספו זה לצד זה בצלחת, מתמזגים זה בזה, אך עדיין שומרים על עצמאותם, מצאנו עצמנו מרגישים כבמשחק מרגש של טעמים ושילובים. בכל מנה השחקנים (זה אנחנו) יכולים להחליט איזה ביס בא להם עכשיו, האם קבב עם עגבנייה צלויה, או רק בצל צלוי טבול בטחינה, האם ביס רק מהסמבוסק או ביס של סמבוסק עם תפו"א וביצה קשה. הבנו שאוכל כזה צריך לאכול לאט ובתשומת לב, הטעמים השתלבו זה עם זה בדייקנות מעוררת חושים, כל כך הרבה מריכבים וטעמים וכולם יוצרים הרמוניה מושלמת.

טונה צרובה עם אבוקדו
טונה צרובה עם אבוקדו צילום: יח"צ

למתקדמים בלבד

בזמן שהמשכנו במשחק, ליקקנו אצבעות, מרחנו חמאה על הלחם ונחנו מעט, הגיעו אל השולחן מנות נוספות. התקררנו עם סלט קייצי של סלמון כבוש עם חסה בוויניגרט, יוגורט, חרדל ודבש (36 ש"ח) שהיה מרענן וטעים. והתחממנו עם טאליאטלי אפונה וגבינת פטה (42 ש"ח) שהיה מצויין. הפסטה נעטפה בקרם אפונה ירוק והשילוב עם גבינת הפטה היה מעולה ובעל טעם מעודן. סיימנו את המשחק במהלך למתקדמים בלבד, כשהגיעו לשולחן מנה של ברבוניה וסרדינים מטוגנים עם סלסה (52 ש"ח). אמנם, נדרשנו להפריד את העצמות מהדגים, אך גם דבר זה לא מנע מאיתנו להנות מטעמם ולטבול אותם בסלסת העגבניות השכנה.

שאפנו קצת מהרוגע מסביב והחלטנו לקנח בעוגת שוקולד (34 ש"ח), שהיתה ללא ספק אחת מעוגות השוקולד הטעימות שטעמנו, מדובר בעוגה כבדה ודחוסה כמו שעוגת שוקולד צריכה להיות, עם טעם דומיננטי ועושר מתוק. בשלב הזה בן זוגי כבר הכריז שדי, רק אני כחובבת מתוקים מושבעת המשכתי בהשתלטות איטית ומחושבת על המתוק המתוק הזה.

מסע טעימות בטוסקנה

מרוצים ומלאים התרווחנו על הכורסא, רושמים בראשנו את המנות המפתיעות והיצירתיות שאכלנו, את הצבעים והטריות, המשחק והעושר שנעשה בצורה חכמה למדי. מצד אחד פשטות של מרכיבים ותבלינים ים תיכוניים מצד שני קריצה איטלקית ותחושה שעשינו סיור טעימות בטוסקנה.

ממילא קפה

המלך שלמה 11 מלון ממילא, ירושלים.