אורח חיים בריא

הדפס
 
רוצים לאכול נכון אבל לא יודעים כיצד?
רוצים לאכול נכון אבל לא יודעים כיצד? צילום: אימג' בנק / Getty Images
 
עודכן 16:00 03/03/2011

תזונה נבונה ובריאה מחייבת גיוון בצריכת המזון והקפדה על אכילת מוצרים מקבוצות מזון שונות. תו "הבחירה הנכונה" יהפוך את הדרך לקלה ונוחה יותר

 

לא קיים מוצר מזון שיכלול בתוכו את כל צרכי הגוף ולכן גיוון המזון וצריכה מקבוצות מזון שונות חשובים להשגת תזונה בריאה. תו "הבחירה הנבונה" מאפשר לכם להפוך את הבחירה הבריאה לבחירה הקלה.

 
חשוב לשלב פעילות גופנית כחלק משגרת היום
חשוב לשלב פעילות גופנית כחלק משגרת היום צילום: אימבג`בנק / Getty Images

פעילות גופנית כאורח חיים

אורח חיים בריא אינו אכילה ושתייה בלבד. חשוב לשלב פעילות גופנית כחלק מהשגרת היום, לא רק על מנת לשמור על משקל גוף תקין, אלא גם על מנת להישאר בריאים ובכושר ועל איכות חיים גבוהה. מומלץ לשלב פעילות מהנה ומתונה ברוב ימי השבוע, למשך חצי שעה לפחות. נסו למצוא את הזמן בשגרת היום-יום לאימוני ספורט, הליכה עם הכלב, נסיעה לעבודה באופניים או לוותר על עלייה במעלית ולהחליפה במדרגות.

 

אורח חיים בריא ב-10 צעדים:

1. גיוון התפריט
אכלו מכל קבוצות המזון (דגנים, חלבונים, שומנים, ירקות ופירות) ומכל המינים והצבעים. אכילה מגוונת תספק עניין והנאה ותבטיח שגופכם יקבל את כל רכיבי המזון הדרושים לצרכיו.

2. צריכת מזונות עשירים בסיבים תזונתיים- דגנים מלאים, ירקות ופירות
צריכת מזונות אלו, המכילים סיבים תזונתיים ,ויטמינים ומינרלים חשובים, מהווה את הבסיס לתזונה בריאה. העדיפו דגנים מלאים כגון אורז מלא או לחם מחיטה מלאה. נסו להעשיר את מזונכם בפירות וירקות, רצוי בצבעים שונים ובקליפתם.

3. שמירה על משקל גוף תקין
משקל גוף תקין, בשונה מעודף משקל, מפחית את הסיכון למחלות כרוניות. הקפידו על שילוב פעילות גופנית בשגרת היום ועל אכילת מזון בכמות המתאימה שאינה מעבר לצרכי האנרגיה (קלוריות) שלכם.

4. תשומת לב לכמות המלח במזון
גופנו זקוק לכמויות מלח (נתרן) קטנות בלבד, לכן רצוי לצמצם את צריכת המלח במזון. המעיטו בהוספת מלח ובצריכת מזונות עשירים במלח (נתרן). חסר טעם בבישול? נסו לשלב תבלינים ועשבי תיבול.

5. הגבלת צריכת שומן רווי ושומן טרנס
שומן הינו מקור חיוני לשומנים בלתי רוויים וכן לויטמינים מסוג A, D ו-E. עם זאת, יש להגביל את צריכת השומן הרווי ושומן הטרנס המשפיעים על תחלואה במחלות לב וכלי דם. עדיף להשתמש בשמנים צמחיים (נוזליים) לבישול ולצרוך מוצרי חלב ובשר דלי שומן. בנוסף, רצוי להגביל את כמות מוצרי מזון המכילים שומן צמחי מוקשה חלקית (טרנס) ברשימת המרכיבים על גבי האריזה.

6. הקפדה על שתייה מרובה
חשוב להקפיד על שתייה מרובה ככל האפשר. נסו לצרוך לפחות 1.5 ליטר מים ביום.

7. יותר ארוחות מסודרות, פחות נשנושים
אכלו שלוש ארוחות עיקריות ומאוזנות ביום ושלבו בחירות בריאות ביניהן. אכילה מסודרת ומאוזנת, תוך הקדשת תשומת לב לאוכל תסייע להנאה ולשובע מהמזון.

8. המעטה בצריכת המזונות והמשקאות הממותקים בסוכר
מומלץ להפחית בצריכת מוצרים העשירים בסוכר-מוסף כמו ממתקים, עוגות או שתייה ממותקת.מוצרים אלו דלים ברכיבי תזונה חיוניים כגון ויטמינים ומינרלים ותורמים לגוף בעיקר "קלוריות ריקות".

9. בטיחות והיגיינה במזון
הקפידו לבדוק את תאריך התפוגה של המזונות ושטפו ידיים לעיתים קרובות. בנוסף, נסו למנוע מגע בין מוצרי מזון טריים ומבושלים.

10. בדיקת אריזות המזון
על מנת להכיר את מזונכם, השתמשו במידע התזונתי וחפשו את רכיבי המוצר ואת טבלת סימון הערכים התזונתיים של מרכיבי המזון השונים.

 

התכנים המופיעים בכתבה נועדו לספק אינפורמציה בלבד ואינם בגדר עצה רפואית, חוות דעת מקצועית, או תחליף להתייעצות עם מומחה, המבוססת על נתוניו האישיים של המטופל.

 

>>לאתר צ'ויסס

>>כך תעשו קניות בקלות ובפשטות

>>בואו לגלות האם אתם אוכלים נכון?

 
עוד כתבות במדור צ'ויסס - לאכול נכון
 
רשימת קניות
רשימת קניות
המרת מידות
המרת מידות
טבלת קלוריות
טבלת קלוריות
הדפס מתכון
הדפס מתכון
שלח לחבר
שלח לחבר
xxx
פעולות אחרונות
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.