תגידו צ'יז: לבחור את הגבינה הנכונה

 
ליהנות מכל העולמות
ליהנות מכל העולמות צילום: אימג'בנק
 
עודכן 10:07 06/04/2011

המקררים בסופר גדושים במוצרי חלב, ביניהם גבינות קשות, רכות בשלל סוגים, מרקמים ואחוזי שומן. מדריך שיעזור לכם לעשות את הבחירה הנכונה לבריאותכם

 
 
 
 
 

המדפים במרכול עמוסים במוצרי חלב הנושאים ערכים תזונתיים שונים. איך תדעו לאמוד על ההבדל ולעשות את הבחירה הטובה עבור המשפחה שלכם? מדריך שיעזור לכם לאכול נכון ולרכוש את הגבינה שתעלה בקנה אחד עם הדרישות הבריאותיות שלכם. 

 

גבינות רכות וקוטג':

הגבינות הרכות, בדומה לשאר מוצרי החלב, מספקות, בנוסף לחלבון איכותי בעל ערך תזונתי גבוה, גם סידן החיוני לבריאות העצמות, ושלל ויטמינים ומינרלים התורמים לתפקוד התקין של הגוף. מומלץ לבחור גבינות רכות עד 5% שומן, ולהעדיף את הגבינות המכילות את כמות המלח נמוכה יותר. בטבלת הסימון התזונתי אפשר לראות את כמות המלח מבוטאת במ"ג נתרן. השוו בין כמה סוגי גבינות ובחרו את אלו עם כמות הנתרן הנמוכה יותר. צריכת נתרן מוגברת קשורה לסיכון מוגבר ליתר לחץ דם ומחלות לב וכלי דם.

 

גבינה צהובה:

ליהנות מכל העולמות
ליהנות מכל העולמות צילום: אימג'בנק

גבינה צהובה מכילה חלבון איכותי, סידן החיוני לבריאות העצמות ושלל ויטמינים ומינרלים התורמים לתפקוד תקין של הגוף. אחד היתרונות הבולטים בגבינה הצהובה הוא כמות הסידן הגדולה שקיימת פי שבעה עד תשעה מאשר בגבינה הלבנה. סידן אינו נהרס בחום, ולכן ערכו התזונתי נשמר גם כאשר הגבינה נצרכת כחלק מטוסט, פיצה, פשטידות וכדומה. יתרונות נוספים הם כמות הלקטוז הנמוכה (סוכר החלב), וכמות ויטמין B12 המצוי בכמויות גדולות.

 

עם המחשבה על הטעם הנפלא, עולים גם הרהורים לגבי השומן. ובכן, גבינה צהובה היא בדרך כלל עתירת שומן (28%). בארץ מיוצרת גבינה צהובה עם אחוזי שומן נמוכים (15%,9% ,5%), בטעם ובמרקם שלא נופלים מהמוצר המקביל עתיר השומן. למי שלא יכול לוותר על הדבר האמיתי, אפשר, אך במידה, לצרוך כמות של 1-2 פרוסות ליום. הכמות סבירה בתנאי שהיא חלק מתזונה נכונה דלת שומן רווי ואורח חיים בריא.

 

גבינות קשות - בולגרית,צפתית, פטה:

השוו את כמות הנתרן
השוו את כמות הנתרן צילום: אימג'בנק

בדומה לשאר מוצרי החלב, מספקות הגבינות הקשות, בנוסף לחלבון איכותי בעל ערך תזונתי גבוה, סידן שחיוני לבריאות העצמות ושלל ויטמינים ומינרלים התורמים לתפקוד תקין של הגוף. בדרך כלל הגבינות הקשות מתהדרות בכמות סידן גבוהה, מה שמקנה להן יתרון. כשאתם בוחרים את הגבינה שלכם, שימו לב לשני דברים: הראשון, אחוזי השומן - השתדלו לבחור גבינה עם פחות מ-10% שומן. יש מגוון גדול של גבינות מלוחות שמכילות 5% שומן. השני, כמות המלח - גבינות מלוחות מצדיקות את שמן ובדרך כלל מכילות כמות גבוה של מלח. השוו בין כמה סוגי גבינות ובחרו את אלו עם כמות הנתרן הנמוכה יותר.

 

 
 

יוגורט:

לא סתם הוכתר היוגורט כמלך מוצרי החלב. היוגורט הוא תוצר של תסיסת חלב וחיידקים ידידותיים. אלו מעכלים את סוכר החלב, הלקטוז, ומשחררים חומצה שיוצרת את הטעם החמצמץ האופייני של היוגורט. בנוסף ליתרונות התזונתיים הקיימים ביוגורט מעצם היותו מוצר חלב, אנו זוכים לקבל חיידקים ידידותיים, שהשפעותיהם המיטיבות על מערכת העיכול ובריאות האדם הוכחו במאות מחקרים. בחרו יוגורט עד 3% שומן, עדיף ללא תוספת סוכר.

 

תו "הבחירה הנבונה" מאפשר לכם להפוך את הבחירה הבריאה לבחירה הקלה.

 

התכנים המופיעים בכתבה נועדו לספק אינפורמציה בלבד ואינם בגדר עצה רפואית, חוות דעת מקצועית, או תחליף להתייעצות עם מומחה, המבוססת על נתוניו האישיים של המטופל.

 

>>לאתר צ'ויסס

>>כך תעשו קניות בקלות ובפשטות

>>בואו לגלות האם אתם אוכלים נכון?

 
עוד כתבות במדור צ'ויסס - לאכול נכון
 
רשימת קניות
רשימת קניות
המרת מידות
המרת מידות
טבלת קלוריות
טבלת קלוריות
הדפס מתכון
הדפס מתכון
שלח לחבר
שלח לחבר
xxx
 
פעולות אחרונות
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.