המדריך לקניית לחמים ודגני בוקר

 
לא על הפחמימות לבדן
לא על הפחמימות לבדן צילום: אימג'בנק
 
עודכן 08:54 26/04/2011

עומדים אובדי עצות מול מבחר עצום של לחמים ודגני בוקר? מדריך קצר שיעזור לכם לעשות את ההחלטה הנכונה שתענה על הצרכים הבריאותיים שלכם

 
 
 
 
 

מכירים את הסיטואציה, בה אתם עומדים מול מדף הלחמים ודגני הבוקר בסופר, ולא יכולים להחליט באיזה מהם לבחור? לפניכם כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לעשות את הבחירה הנבונה שתתאים לבריאותכם.

  

עולם דגני הבוקר

בחרו מספר אריזות והסתכלו בטבלת הסימון התזונתי. שלושה כללים פשוטים יעזרו לעשות את הבחירה הנבונה:

 

דגנים מלאים - העדיפו דגני בוקר העשויים דגנים מלאים המכילים רכיבי תזונה חיוניים רבים יותר מדגנים מעובדים. דגנים מלאים הם מקור חשוב בתזונה לסיבים ולרכיבי תזונה, החיוניים לבריאות ולתפקוד תקין של הגוף.

סיבים תזונתיים - בחרו את דגני הבוקר שבהם כמות סיבים תזונתיים גבוהה. סיבים תזונתיים חשובים לתפקוד תקין של מערכת העיכול ותורמים לשחרור אנרגיה לאורך זמן ולתחושת שובע.

סוכר - בחרו דגני בוקר שלא מכילים תוספת סוכר או את אלו בהם תוספת הסוכר הקטנה ביותר. תוספת שוקולד, נוגט, דבש וכדומה, מעלה את כמות הסוכר בדגני הבוקר.

 
קשה איתו ובלעדיו
קשה איתו ובלעדיו צילום: אימג'בנק

עולם הלחמים

קרקר יכול להיות תחליף מצוין ללחם. הכללים כאן דומים לכללי היסוד מעולם דגני הבוקר עם שינוי קטן. כאן בודקים את כמות המלח (נתרן ), במקום את כמות הסוכר:

 

דגנים מלאים - בחרו קרקרים מקמח מלא המכיל יותר סיבים תזונתיים ורכיבי תזונה חשובים לבריאות מלחם מקמח לבן. מחקרים רבים מצאו כי צריכה של דגנים מלאים קשורה בהפחתת הסיכון למחלות רבות. דגנים מלאים, עשירים במרכיבי תזונה חיוניים ובפיטוכמיקלים הידועים ביתרונותהם הבריאותיים.

סיבים תזונתיים - בחרו לחם שיש בו כמות סיבים תזונתיים גבוהה.

שומן- בקרקרים, כמות שומן גדולה מזו הנמצאת בלחם. השוו תוויות מזון, ובחרו את הקרקרים עם כמות השומן הנמוכה וכמות השומן הרווי הנמוכה.

מלח (נתרן) - בחרו את הקרקרים עם כמות הנתרן הנמוכה ביותר.

 

תו "הבחירה הנבונה" מאפשר לכם להפוך את הבחירה הבריאה לבחירה הקלה.

 

התכנים המופיעים בכתבה נועדו לספק אינפורמציה בלבד ואינם בגדר עצה רפואית, חוות דעת מקצועית, או תחליף להתייעצות עם מומחה, המבוססת על נתוניו האישיים של המטופל.

 

>>לאתר צ'ויסס

>> בחנו את עצמכם: האם אתם אוכלים נכון?

>>המדריך לרכישת גבינות בריאותיות יותר

>> כך תקנו שמן בריא יותר

>>כך תעשו קניות בקלות ובפשטות

>>בואו לגלות האם אתם אוכלים נכון?

 
עוד כתבות במדור צ'ויסס - לאכול נכון
 
רשימת קניות
רשימת קניות
המרת מידות
המרת מידות
טבלת קלוריות
טבלת קלוריות
הדפס מתכון
הדפס מתכון
שלח לחבר
שלח לחבר
xxx
 
פעולות אחרונות
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.