מתכון לסלט כרוב מנצח

הדפס
 
שילוב מנצח בין חזה עוף עסיסי לבין סלט שמתפקד כתוספת מרעננת
שילוב מנצח בין חזה עוף עסיסי לבין סלט שמתפקד כתוספת מרעננת צילום: איתי אלדר
 
עודכן 12:16 01/05/2011
עֹז תלם

בריא, פריך, קל להכנה ומלא בטעם. והכי חשוב, אין סיבה לקנות אותו מוכן. וגם: רעיונות לעשרות שדרוגים ושיפורים לסלט הבסיסי

 

אחת המגמות הבולטות בעולם הקולינרי היום היא זו של חזרה למקורות, לאוכל להכנה ביתית והעדפתו על אוכל מתועש. אחד הסלטים הפשוטים, הטעימים והבריאים ביותר, שלדעתי אין שום סיבה בעולם לקנות מוכן ארוז בסופר, הוא סלט הכרוב.

 

הסוד לסלט כרוב ביתי מוצלח, כמו הרבה מתכונים אחרים, הוא מילה אחת: זמן. כדי שהכרוב יאבד את הטעם הגולמי והנוקשות שיש לו במצבו הטבעי, עליו לשהות ברוטב של מלח, שמן ומיץ לימון לפחות 4 שעות. המלח שבמשרה מוציא חלק מהמים שבעלי הכרוב, ובכך מרכך את התאים ומשנה את המרקם, בנוסף לשיפור הטעם. את הסלט אפשר להכין פשוט בערב לפני היום שבו מתכננים להגישו, ולתת לו לנוח במקרר למשך הלילה.

 

כדי שהחלופה התעשייתית תוכל לשרוד במקרר מספר שבועות, מוסיפים לה, מעבר למיונז, חומרים משמרים, אשר מעכבים את התהליכים הטבעיים שגורמים למזון להתקלקל. אמנם אין ראיות שחומרים אלו לא בריאים או מסוכנים לצריכה, אך הטעם שלהם פוגם מאוד באיכות הסלט. אם תשוו בין סלט בהכנה ביתית לסלט תעשייתי (לא משנה של איזה מותג), תיווכחו לגלות פערים משמעותיים בטעם, לטובת ההכנה הביתית כמובן.

 

אם בטעות הוספתם יותר מדי מלח והסלט נהיה מלוח מדי, ניתן לתקן זאת על ידי הוספה של מרכיבים נוספים לסלט. המיונז מיותר לחלוטין, וניתן להגיע לטעם מצוין בקלות גם בלעדיו. בכללי - מיונז הוא אחד הרטבים הפחות בריאים שיש: חלמוני ביצה שמוסיפים להם עוד שמן צמחי עד שמתקבל ממרח סמיך שרובו ככולו שומן.

 

את הסלט הבסיסי, שהמתכון המלא שלו מפורט לעיל, אפשר לגוון עם עשרות אפשרויות: החל מהוספה של זרעי קימל, גזר, תירס, קולורבי, צנון וצנונית, בצל ירוק, כוסברה, ורוטב סויה, דרך שמן שומשום, עוף חם, עוף קר, שומשום קלוי, חזרת מגוררת, אגוזים כמו קשיו, פקאן סיני ושקדים קלויים, בצל רגיל או סגול, ואפילו תפוחים, רימונים או ארטישוק ירושלמי לא מבושל. חשוב לחתוך את הירקות שמוסיפים לאותה צורה וגודל של הכרוב, כדי שהסלט הסופי יהיה נוח לאכילה.

 

 
תוספת מהירה, בריאה וטעימה לצד הבשר או בלעדיו
תוספת מהירה, בריאה וטעימה לצד הבשר או בלעדיו צילום : איתי אלדר
 

מתכון לסלט כרוב בסיסי

(4-5 מנות)

 

מצרכים:

1/2 כרוב לבן בגודל בינוני

1/2 כרוב סגול בגודל בינוני

כפית גדושה מלח גס

מיץ מחצי לימון

6 כפות שמן (אפשר 3 כפות שמן רגיל ו-3 כפות שמן זית)

 

אופן ההכנה:

  • חותכים את הכרובים לרבעים וחותכים החוצה את הליבה הקשה. מפרידים את העלים מהרבעים לשתי קווצות.
  • בעזרת סכין חדה, חותכים את העלים של שני הכרובים לרצועות דקות ככל שניתן.
  • מעבירים את העלים החתוכים לקערה גדולה, מערבבים היטב ומוסיפים פנימה את השמן, המלח ומיץ הלימון. מערבבים היטב, ומשאירים את הסלט לעמוד בטמפרטורת החדר לפחות 4 שעות, או למשך כל הלילה במקרר.
  • לתוספת פריכות, סוחטים מעט את הסלט בידיים כדי להוציא את המים העודפים. בשלב זה תיתן להוסיף לסלט אגוזים שונים, ועשבי תיבול.
  • מגישים את סלט הכרוב בפיתה, על צלחת או בקערה. מומלץ לשלב עם חזה עוף צלוי במחבת או על המנגל.

 

>> לעוד מתכונים וכתבות של עֹז תלם היכנסו לבלוג The Kitchen Coach

 

 
 
רשימת קניות
רשימת קניות
המרת מידות
המרת מידות
טבלת קלוריות
טבלת קלוריות
הדפס מתכון
הדפס מתכון
שלח לחבר
שלח לחבר
xxx
פעולות אחרונות
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.