עצמאות עם בריאות • טיפים למנגל בריא

 
החום של המנגל אידיאלי גם לבישול ירקות
החום של המנגל אידיאלי גם לבישול ירקות צילום: GettyImages/אימג'בנק
 
עודכן 16:52 05/05/2011
ליאורה חוברה

איך אפשר להנות מחג העצמאות בלי להעמיס יותר מדי קלוריות? הדיאטנית ליאורה חוברה עם טיפים מקצועיים למנגל בריא, טעים וחגיגי

 
 
 
 
 

יום העצמאות הוא יום נפלא של חגיגה בכחול לבן עם הרבה מנגל, בשר וכמובן, המון קלוריות. אבל הקיץ המציץ מעבר לפינה, ואולי הדיאטה שבדיוק התחלתם אחרי פסח, גורמים לכם לחשוב פעמיים לפני כל ביס. והאמת היא שזה לא כל כך קשה, קצת תכנון מראש יסייע לכם לתקתק יום נפלא, טעים, בריא ושבסופו תחזרו הביתה באותה מידה. אז הנה לפניכם טיפים מצוינים ליום עצמאות בריא.

 

הכינותי מראש - לפני שיוצאים מהבית

את ההכנות מתחילים בבית. אם אתם מארחים או מתארחים הביאו אתכם מה שיתאים לכם (ואל תתפלאו אם כולם ינשנשו מהצלחת הבריאה שלכם):

  • הכינו סלטים וירקות חתוכים מכל המינים והצבעים.
  • סגרו את הירקות בקופסאות הרמטיות - כך תמנעו "בזבוז" של ויטמינים.
  • את הרוטב לסלט הכינו בצנצנת נפרדת. בססו אותו על לימון, חומץ ורק מעט שמן. כדאי להוסיף אותו רק ממש לפני האכילה, כך הסלט יהיה רענן וגם בריא יותר.
  • הכינו גם ירקות להכנה על המנגל. אפשר לשלב אותם בין הבשרים או לשפד אותם על שיפודים.
  • הכינו את החומוס לבד - גרגרי חומוס מבושלים טחונים מעורבבים בטחינה, תבלינים ומיץ לימון יחסכו לכם הרבה שומן וקלוריות וגם חומרים משמרים.
  • בחרו בשרים דלי שומן - עוף טבעי הגדל ללא אנטיביוטיקה, פרגיות ונתחי בקר רזים. מהעוף הורידו את העור ( מה שיחסוך הרבה שומן) והחליפו את השומן במריחה בתבלינים כמו פפריקה מתוקה, שום, רוזמרין ועשבי תיבול אחרים.
  • הכינו קציצות בשר מעוף טבעי טחון. הוסיפו תבלינים, פטרוזיליה וצנוברים והרי לכם קבבים נפלאים , דלי שומן וקלוריות.
  • הכינו תוספות לבשר שיהיו מבוססות על פחמימות מורכבות - בטטה, קינואה, אורז מלא, קטניות. כולם עשירים בסיבים תזונתיים ומשפרים את תחושת השובע.

 

 
חזה עוף מנוקה מהעור חוסך בשומנים
חזה עוף מנוקה מהעור חוסך בשומנים צילום : איתי אלדר
 

טיפים לזמן המנגול

  • כשהריחות מתחילים לעלות מהמנגל ולגרום לקיבה לקרקר, התחילו לנשנש במרץ מהסלטים והירקות שהכנתם.
  • אם לא הכנתם חומוס לבד בחרו בחומוס דל שומן ככל שניתן. יש הבדלים גדולים בין סוגי החומוס השונים, מבחינת תוספת שמן שהיצרנים מוסיפים, אז שווה להסתכל בטבלת הערכים התזונתיים.
  • הכינו ממרחים אחרים מירקות - סלט אבוקדו, מיונז דל שומן מתובל, סלט חצילים עשוי על האש והוסיפו אותם לצלחת.
  • השתדלו לוותר על הפיתות. הן צפופות מאוד בקלוריות. פיתה ממוצעת מכילה 250 -300 קלוריות. כדאי להעדיף על פניה תפוחי אדמה, אורז או פחמימות אחרות.
  • זוכרים את המרינדה? מרחו ממנה על הבשרים כאשר את הופכים אותם מצד לצד. היא תשמור על טעם ועסיסיות גם כשמדובר בבשרים דלי שומן.
  • השתדלו שלא לחרוך את הבשר. החלקים החרוכים הם המזיקים ביותר. אם נחרך חלק מהבשר כדאי לוותר עליו.
  • אל תשכחו לנפנף במרץ. דווקא הנפנוף מקטין את נזקי העשן ומונע עליה של הטמפרטורה בבשר.
  • לקינוח הכינו פירות או סלט פירות. הם מתוקים, טעימים, בריאים והרבה פחות משמינים מקינוחים אחרים. הבטן הרי ממילא מלאה ולא ממש חייבים להעמיס עוד.
  • יש קצת זמן בין נפנוף לנפנוף? צאו לצעדה קצרה או רכיבה על אופניים ו"תרוויחו" את הקלוריות שאתם עומדים לאכול.
  • ואל תשכחו לשתות - מים , מים ושוב מים. מרווים ודלי קלוריות. אם אתם לא מצליחים לוותר על שתיה מתוקה, בחרו באופציה הדיאטטית.

 

ליאורה חוברה הינה דיאטנית קלינית M.Sc. ויועצת לחברת טבעוף.

 

 
ירקות במגוון צבעים מספקים מגוון ויטמינים
ירקות במגוון צבעים מספקים מגוון ויטמינים צילום : thomas23, flickr
 
 
עוד כתבות במדור אוכלים טבעי
 
רשימת קניות
רשימת קניות
המרת מידות
המרת מידות
טבלת קלוריות
טבלת קלוריות
הדפס מתכון
הדפס מתכון
שלח לחבר
שלח לחבר
xxx
 
פעולות אחרונות
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.