אמון צריך להרוויח כל פעם מחדש • ראיון

 
חייבים לתת ללקוח הצעה שהוא מוכן לחזור אליה. ארמין וואגנר
חייבים לתת ללקוח הצעה שהוא מוכן לחזור אליה. ארמין וואגנר צילום: דייויד סילברמן
 
עודכן 20:16 09/11/2011
עֹז תלם

מה הסוד מאחורי ניהול יקב המייצא בהצלחה ל-81 מדינות בעולם ומי יותר חזקה באירופה, ישראל או גרמניה? ראיון עם ארמין וואגנר, מנהל הייצוא של יקבי בלו נאן

 
 
 
 
 

בין אלפי הנוכחים בתערוכת סומלייה 2011, הגיעו גם מספר שחקנים בולטים בתעשיית היין העולמית. ארמין וואגנר, מנהל היצוא של יקבי בלו נאן, הגיע כל הדרך מגרמניה. היקבים אותם הוא מייצג מייצרים ומייצאים יין גרמני ליותר מ-80 מדינות ברחבי העולם. בראיון עימו הוא מציג תמונה מעניינת של עסקי היין מחוץ לישראל, מסביר איך מצליחים לשמור על מותג מצליח במשך עשרות שנים, ועומד על הנקודה החזקה של תעשיית היין הישראלית.  

 

מה מאפיין את מכירות היין באירופה?

"מכירות היין עונתיות, כשהשיא בתקופת החגים הנוצרית בסוף השנה האזרחית ובתקופת חג הפסחא. השיאים אינם בולטים כמו שהיו פעם, כי היום אנשים נוטים לצרוך יין בצורה יציבה לאורך השנים. הסיבה לשיאים היא שרשתות השיווק עושות יותר מבצעים וקידומים ליינות בתקופות אלו, ומבחינתנו זו תקופה מאוד עמוסה".

 

תרבות היין בגרמניה חזקה, כמו במדינות כבצרפת או איטליה?

"לא, זה לא אותו דבר - כשאתה רואה את צריכת היין, בצרפת ובאיטליה הצריכה דווקא יורדת בצורה דרסטית, ואילו בגרמניה הצריכה קבועה ויציבה, עם גדילה איטית. היא אינה יורדת או משתנה בצורה חדה. כשיש לך אוכלוסיה שלא גדלה, עם נטייה להזדקנות, אי אפשר לצפות ממנה להיות שוק גדל וצומח. מבחינה כללית, צריכת האלכוהול בגרמניה יורדת, אך הדבר לא משפיע על היין, וזו מבחינתנו נקודה חיובית.

 

כמובן שיש את המגבלות הכלכליות - היכולת או הרצון של אנשים להוציא כסף על בקבוק יין טוב מאוד שונה. פעם יש שפע ופעם אין, ולקוחות מאוד מודעים למחיר ונמנעים מהוצאות מיותרות".

 

איך אתם מוצאים את האיזון בין נאמנות ללקוח ונאמנות למוצר שלכם?

"אנחנו חייבים לתת ללקוח הצעה טובה, הצעה שהוא מוכן לחזור אליה".

 

תמורה לכסף או יוקרה?

"לא זה ולא זה. מה שאנחנו מנסים להיות, המוטו שלנו, הוא "תיפתח לטוב שבחיים"; להציע לצרכן בקבוק יין טוב ואמין, שיתאים להרבה אירועים. אנחנו לא פועלים על היוקרה, ולא על התמורה לכסף, שהיום זה מונח שמשמעותו להיות מאוד זול. אם אתה רוצה להפיק איכות בצורה עקבית אתה לא יכול להיות מאוד זול. אנחנו מנסים להיות מותג אמין - ואמון צריך להרוויח בכל פעם מחדש".

 

מה מאפיין את המוצרים של המותג שלכם?

"יינות קלים, עם מעט אלכוהול, שמתאימים למגוון מנות ואפשר גם ליהנות מהם לבד, בלי האוכל".

 

עם אילו אתגרים אתם מתמודדים?

"עסקי היין הם עסקים מאוד אופנתיים והם מאוד משתנים - בתקופה מסוימת היית יכול לקבל את הרושם שיינות העולם החדש (יינות שמגיעים מצ'ילה, קליפורניה, אוסטרליה) משתלטים, ועכשיו ההפך קורה, ויינות מצרפת, ספרד ואיטליה חזרו לשלוט. אתה לא יודע מה יהיה בעוד חמש שנים, מה שעולה חייב לרדת, ולשמור על מותג מצליח בסביבה כזו זה אתגר. בלו נאן קיימים מאז 1921 והסגנון העיקרי של היין לא השתנה, בעבר הוא היה מתוק ומעט יבש יותר, אבל העקרונות לא השתנו".

 

יש יינות ישראלים מוכרים בגרמניה?

"לא ממש. הנפח של הייצוא מאוד קטן ומאוד נישתי. בכללי, לכל יינות העולם החדש יש נתח שוק של פחות משני אחוז. וכמובן שיש מסורת במסעדות להתמקד ביינות המקומיים, ויינות מהמדינות השכנות: צרפת איטליה וספרד, ונותר מעט מקום למכור יינות ממדינות אחרות שמייצרות יין כמו ישראל, קפריסין ויוון, וגם המודעות ליינות אלו מאוד נמוכה.

 

מצד שני, אם אתה מסתכל על יינות גרמניים בזירה הבינלאומית, אנחנו במצב מאוד דומה. אנחנו מייצרים 20% ממה שצרפת ואיטליה מייצרות, ולכן אנחנו לא שחקן חזק בשוק הבינלאומי. זה משהו שלא השתנה ב 20-30 שנים האחרונות, ואני לא חושב שזה ישתנה.

 

למדינה מייצרת יין כמו ישראל, ואני חושב שישראל עושה את זה כמו שצריך, הדבר הכי חשוב הוא להיות עם אחיזה ובסיס חזק בשוק המקומי".    

 

יינות יקבי בלו נאן (לא כשרים), מיובאים לארץ על ידי חברת שקד משקאות.

 

 

לעוד מתכונים וכתבות בעולם היין:

אזורי יין בישראל - כתבה ראשונה בסדרה

רשמים וטעימות מתערוכת סומלייה 2011

מתכון למאפינס עם בננה ופקאן סיני

יין ובריאות מאז ועד היום

טרנד חדש: מרתפי יין בעיצוב אישי

wineblog - בלוג יין ישראלי

ראיון עם מנהל הבר עמית שמי

 
עוד כתבות במדור מרתף היין
 
רשימת קניות
רשימת קניות
המרת מידות
המרת מידות
טבלת קלוריות
טבלת קלוריות
הדפס מתכון
הדפס מתכון
שלח לחבר
שלח לחבר
xxx
 
פעולות אחרונות
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.