שומר נפשו ירחק • ניב גלבוע מתמודד עם פיתויי האוכל בקפריסין

 
ריקודים אל תוך הלילה
ריקודים אל תוך הלילה צילום: ניב גלבוע
 
עודכן 08:03 18/12/2011

היו לו את כל הסיבות למעוד, אבל דווקא אי שם בקפריסין לצד ארוחות מושחתות ויין בלי סוף, הצליח ניב גלבוע לעמוד בפיתוי ולרדת במשקל. וגם: בעקבות הבקשות שלכם, ניב גלבוע מנדב את תפריט הדיאטה. טור אישי

 
 
 
 
 

בואו נתחיל מהסוף. לא השמנתי בקפריסין. ואני נשבע - שתיתי אלכוהול כל יום החל מהשעה 13:00 ומצאתי את עצמי כמעט כל ערב בטברנה אחרת רוקד, אוכל ושותה אל תוך הלילה. ועוד נקודה למחשבה - אפילו רזיתי בקפריסין. רזיתי 600 גרם.

 

בשבוע שעבר נסעתי לחמישה ימים אל האי השכן כדי לצלם כתבה על תיירות החורף שם וגם, כמובן, לעשות ביקורת מסעדות. כבר מזמן תיניתי באזניי עדינה בכר הדיאטנית שלי את צרותי הקרבות - שוב אהיה בבתי מלון, שוב המון אוכל, לא אוכל להתאפק. אהיה חייב לטעום דברים חדשים. בטח מרוב טירטור ונסיעות לא אצליח להתאמן. גם את רועי אברג'יל המאמן הבהלתי - הודעתי שאין סיכוי שאתאמן. שניהם - כל אחד בתורו כשפגש אותי אמר לי בחיוך. די לקטר. ברור שיהיה בסדר. והם צדקו.

 
הרבה ירקות ובשר
הרבה ירקות ובשר צילום: ניב גלבוע

כבר ביום הראשון סירבתי לאוכל הדוחה והמשמין במטוס. לא הייתי רעב, אז למה לאכול? בארוחות הבוקר בבתי המלון - אכלתי כמו בבית. קצת גבינה, 2 פרוסות, אולי פרי וקפה. לא מאפים, ולא קישקושים. בצהריים ביום הראשון הבנתי שהטיול הזה הוא ממש גן עדן.

 

חבורת העיתונאים שהיתה איתי, והיו שם נציגים של כמעט כל כלי התקשורת בארץ, היתה מקסימה המלווים רגועים והאי מסביר פנים. נרגעתי, והבנתי שיש מצב שאני מצליח. נכון ששתינו "זיווניה" מהצהריים, שזה משקה מריר, מעין גראפה מקומית עתירת אלכוהול. אבל הכוסות קטנות, 2 שלוקים כבר מיסטלו אותנו, והיין המקומי היה כל כך לא מפתה שגם ממנו לא ממש שתינו. האוכל ברובו היה טרי, הרבה ירקות והרבה בשר. אכלתי מעט בשר, הרבה ירקות וקצת גבינות, חלקן שמנות כמו חלומי - אבל הכל במידה. והתעמלות? בכל בית מלון היה חדר כושר, התאמנתי שם שלוש פעמים לאורך ימי הטיול.

 
ארוחות ומוזיקה אל תוך הלילה
ארוחות ומוזיקה אל תוך הלילה צילום: ניב גלבוע

באוטובוס, בדרכים בין האתרים, לעסתי חטיפי אנרגיה דלי שומן, כך שכל שלוש שעות הכנסתי משהו לפה. וכשהגענו למסעדה לא הייתי מי יודע מה רעב, אז בעיקר טעמתי ורק אם היה משהו ממש טעים (כמו אנשובי מדהים שגיליתי באחת המסעדות) אכלתי ממנו יותר.

 

בלילות כאמור היינו כבר שפוכים ורקדנו, בלי בושה - ואני מקווה מאד ששום דבר לא יזלוג לאינטרנט כי זה הסוף שלי -   אבל מעבר לביזיון, אני מניח ששרפנו קצת קלוריות. חמישה ימים שעברו מהר מאד, מהר מדי.

 

ביום שישי האחרון כשכבר שבתי לארץ נסעתי לעדינה לנמל תל-אביב. האמת, פחדתי. חשבתי שכל ההימנעות שלי היתה לשווא כי שתיתי יחסית הרבה אלכוהול. אבל התברר כאמור שכן ירדתי. וטוב מכך גם אחוזי השומן בגוף שלי החלו לראשונה לרדת, לא הרבה אמנם, אבל החלה ירידה. חודש וחצי מאחורי, והדברים נראים טובים.

 
 

הטיפ של עדינה

מדי פעם אתן לכם טיפ שקיבלתי מעדינה ואני מיישם. מקווה שהיא לא תכעס, כי אני מגלה חלק מהטריקים שלה. אבל בינינו, כפי שראיתם בכתבה, שווה ללכת אליה ולו בשביל להישקל ושמישהו כמוה ילווה אותך. והטיפ הפעם - תאכל משהו ממש ממש לא דיאטטי פעם בשבוע. הרי אם כל היום נשמור ונדקדק בסוף נישבר. אז פעם בשבוע - בארוחה אחת אפשר להתפרע. אני מפנטז על פיצה. אז השבוע בצורה מתוכננת אני מתכוון ללכת לגוסטו, או לאמורה-מיו, להזמין עם חבר פיצה אישית ולחסל בלי בושה חצי פיצה! בתאבון לי.

 

לסיום, אני מצרף לטור זה תמונות של מאכלים, ארוחות וריקודים מקפריסין וגם צילום של התפריט שעדינה נתנה לי. גולשים רבים ביקשו ממני את התפריט - אז הנה הוא. רק שתדעו שהוא מותאם לי ולכם אני מניח יכינו משהו שונה.

 

 
מומלץ לשלב בכל ארוחה ירקות
מומלץ לשלב בכל ארוחה ירקות צילום : ניב גלבוע
 
 
עוד כתבות במדור חצי שנה - 20 קילו
 
רשימת קניות
רשימת קניות
המרת מידות
המרת מידות
טבלת קלוריות
טבלת קלוריות
הדפס מתכון
הדפס מתכון
שלח לחבר
שלח לחבר
xxx
 
פעולות אחרונות
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.