צ'ילי להמונים

 
רגע לפני שהם מגיעים אלינו, עטופים בצ'ילי ובקינמון
רגע לפני שהם מגיעים אלינו, עטופים בצ'ילי ובקינמון צילום: יח"צ
 
עודכן 07:27 08/02/2012

אחרי 100 שנה שבהם הורגלנו לצרוך את הפיסטוקים בטעמם הטבעי, נוספו לפיצוחים הממכרים גם טעמים, בראשם הצ'ילי. כך קרה גם לביסלי, לתפוצ'יפס ולבייגלה שנעטפו בטעמים פיקנטיים. האם מדובר בטרנד חדש שבו הצ'ילי הפופולרי נכנס גם לחטיפים הקלאסיים ביותר? בדקנו

 
 
 
 
 

בתחילת חודש ינואר, קיבלנו מייל שמעדכן אותנו שהפיסטוקים המוכרים נעטפו בטעמים חדשים כשבראשם הצ'ילי המתוק. לפני שהספקנו אפילו לטעום מהחידוש הפיקנטי גילינו שגם ביסלי הוסיפה טעם חדש לסדרה הקבועה. אל 2 אלה הצטרפו כמה ימים אחר כך גם בייגלה שטוחים לאחרונה אפילו סדרת תפוצ'יפס של איל שני הפתיעה עם טעם חדש - מנחשים? כן, אכן מדובר בצ'ילי.

 

כבר כמה שנים שרוטב צ'ילי המתקתק-חריף כובש כל פינה במטבח. לו היינו תיירים עוד היינו חושבים בטעות שהמטבח המקומי כאן מקורו באסיה הרחוקה.

 

אז לעוף בצ'ילי כבר התרגלנו, אנחנו גם לא מופתעים מתוספת שלו לכל נתח בשר, משובח ככל שיהיה, אבל לפיסטוקים? ומה קרה שבחודש אחד יצאו לא מעט מוצרים קלאסיים עם טעמים חדשים? ביקשנו מהחברות המיצרות את התשובות לתהיות האלה, והנה הן לפניכם:

 
הנאה ופינוק, צורות וטעמים
הנאה ופינוק, צורות וטעמים צילום: יח"צ

שטוחים (קינמון, צ'ילי, שמנת ובצל)

איילת צרפתי-רוזן, מנכ"ל חטיבת החטיפים של אסם

 

שאלה: אחרי שנים שבהם הבייגלה בעיקר שינו את צורתם אבל נותרו מצופים בשומשום או מלח, מה קרה שהוחלט להוסיף טעמים חדשים כמו צ'ילי וקינמון?

תשובה: מהלך הטעמים, כמו מהלך השטוחים בכלל, הוא מהלך שמטרתו להביא את עולם הבייגלה לעולם החטיפים - עולם של הנאה ופינוק, צורות וטעמים. אחרי שראינו מה שינוי המרקם עשה לבייגלה עם השטוחים, החלטנו להוסיף גם טעמים, ממש כמו בביסלי, כדי להכניס עניין בבייגלה.

 

שאלה: האם המוצרים החדשים מתוכננים להישאר על המדפים לאורך זמן או שמדובר בממהדורה מוגבלת?

תשובה: המטרה היא להשאיר אותם. כמובן שכל מוצר חדש נבחן על פי תגובת הצרכנים אליו. כל עוד אנשים אוהבים את המוצר נמשיך לייצר אותו, ואנו מאמינים שכך יהיה.

 

שאלה: למה דווקא הטעמים האלה? האם נבדקה ההתאמה של הצ'ילי לקהל הישראלי?

תשובה: כן. הטעמים תמיד נבדקים. כל המוצרים החדשים שלנו יוצאים לאחר שנערכו עליהם בדיקות טעם מקיפות מול מדגם מייצג של האוכלוסייה. הבדיקות כוללות גם טעימה עיוורת ורק המוצרים שעוברים בהצלחה את המבדקים מגיעים למדף. נקודתית לגבי טעם ה"מתקתקים", המטרה היתה להביא חדשנות, טעם שעדיין לא נראה על המדפים בארץ ולהכניס את עולם המתוק לעולם המלוח. הטעם נבחן באופן משמעותי יותר והממצאים הראו שהשילוב בין קינמון לדבש מביא לתוצאה הכי טובה.

 

שאלה: בייגלה מתקתק - נעשו ניסיונות בעבר לשלב מליחות עם מתיקות עדינה שלא ממש הצליחו, האם יש לכם כבר פידבקים מהצרכנים לגבי הטעם החדש?

תשובה: מהניסיון שלנו השילוב בין מתוק ומלוח דווקא מאוד מצליח. אנחנו גאים מאד בבמבה במילוי נוגט ובמבה במילוי חלבה שהם שילוב מצליח מאד של מתוק ומלוח ומהווה חלק גדול מהמכירות של במבה. לגבי ה"מתקתקים", אנחנו מקבלים פידבקים שזה כיוון אהוב, אך הטעם עוד חדש וחדשני, ועכשיו נותר לראות מה תגובת הציבור. הופתענו לגלות שלמרות שיש קינמון במוצר, שהוא טעם ייחודי שיש אנשים שלא אוהבים אותו, גם בקרב מי שאינם אוהבים קינמון נתנו ציונים גבוהים למוצר.

 

לצד השאלות האלה, העלנו בפני איילת צרפתי-רוזן את הקשר בין השטחת הביסלי אל מול ההצלחה של השטוחים. מסתבר, על פי איילת, כי לא מדובר באג'נדה של השטחה, אלא רצון לייצר ביסלי קליל יותר.

 
נכנס כחלק מהסדרה של איל שני
נכנס כחלק מהסדרה של איל שני צילום: יח"צ

תפוצ'יפס צ'ילי מתוק

חברת שטראוס פריטו ליי התייחסה רק לחלק מהשאלות שהעלנו והנה התשובות שלהם: 

 

תשובה: בשנת 2011 פיתחנו סדרת מוצרים חדשה המבוססת על טעמים מיוחדים, המתאימים לקהלים המחפשים חווית אכילה שונה ומיוחדת והשקנו את סדרת השף אייל שני, כאשר הטעמים הראשונים פותחו על ידי אייל שני. שני המוצרים הראשונים שהושקו הם פטריות ושמנת ובלסמי עם ריבת בצל, ללא ספק טעמים חדשניים, שעוררו תגובות רבות על ידי הצרכנים.   

 

שאלה: למה דווקא צ'ילי? 

תשובה: הצ'ילי זכה לציון גבוה במיוחד במבחני טעימה שבוצעו טרום השקה ולא מן הנמנע שבהמשך נפתח טעמים נוספים.

 

שאלה: האם מתוכננים טעמים נוספים?

תשובה: תפוצ'יפס התחיל את השנה עם טעם חדש ולא מן הנמנע שבהמשך נפתח טעמים נוספים.

 
 
הגיע הזמן לחדש
הגיע הזמן לחדש צילום: יח"צ

פיסטוקים בטעמים

חברת פאראמאונט פארמס - Wonderful Pistachios

 

שאלה: למה דווקא צ'ילי?

תשובה: במחקרי קבוצת מיקוד שנעשו בנושא פיצוחים, הטעמים הפיקנטים והמעט חריפים התגלו כטעמים החביבים ביותר ולכן הוחלט על הבאת טעמי הצ'ילי מתוק והפלפל מלח.

 

שאלה: האם מדובר על מוצר שיבלה על המדפים לאורך זמן או מהדורה מוגבלת?

תשובה: לאור הצלחתו הצ'ילי מתוק יהיה מוצר קבוע.

 

שאלה: לאחרונה, ללא מעט חטיפים קלאסיים נוספו טעמים חדשים - בעיקר הצ'ילי/חריף. האם מדובר בטרנד עולמי או בהחלטה פנימית שהטעם הזה לא טופל כראוי?

תשובה: ככל הנראה מדובר בהעדפות צרכניות יחד. בשנים האחרונות קיימת חשיפה מרובה לטעמים מן העולם ואולי בשל כך הגיע הטרנד גם לישראל.

 

שאלה: מה השתנה שאחרי כל כך הרבה שנים שבהם הפיסטוקים לא זכו לשינויים, נוספו עכשיו טעמים חדשים?

תשובה: אחרי כ-100 שנה שאכלו פיסטוקים באותה צורה הגיע הזמן לחדש.

 
יאללה לנשנש
יאללה לנשנש צילום: יח"צ

ביסלי יאללה (ברביקיו וחריף)

איילת צרפתי-רוזן, מנכ"ל חטיבת החטיפים של אסם.

 

שאלה: פרט לשינוי הצורה, נוספו טעמים חדשים כמו החריף. האם מדובר בהחלטה כוללת של החברה להכניס את הטעם החריף (בדומה לצ'ילי בבייגלה) למוצרים?

תשובה: קיים בעולם ובארץ "טרנד חריפות" שרץ כבר כמעט שנתיים. אפשר לראות את זה בהרבה חטיפים. אנחנו מתחברים למגמה שראינו שהצרכנים מאד אוהבים.


שאלה: האם החריף הוא טעם שלא טופל עד עכשיו? האם צפוי להיכנס גם למוצרים נוספים?

תשובה: זו אכן מגמה שהולכת וגדלה, והיא אכן מטופלת. יש מגוון מוצרים עם חריפות במיוחדת בארץ. היות ובארץ אנחנו רגילים לאכול ולראות חריף על השולחן, הפתיחות של הקהל גדולה יותר למוצרים אלה.

 

שאלה: האם המוצרים החדשים מתוכננים להישאר על המדפים לאורך זמן או שמדובר במהדורה מוגבלת?

תשובה: המטרה היא להשאיר אותם. כמובן שכל מוצר חדש נבחן על פי תגובת הצרכנים אליו. כל עוד אנשים אוהבים את המוצר נמשיך לייצר אותו, ואנו מאמינים שכך יהיה.


שאלה: למה דווקא הטעמים האלה? האם נבדקה ההתאמה של החריף לקהל הישראלי?

תשובה: כן. הטעמים תמיד נבדקים. כל המוצרים החדשים שלנו יוצאים לאחר שנערכו עליהם בדיקות טעם מקיפות מול מדגם מייצג של האוכלוסייה. הבדיקות כוללות גם טעימה עיוורת ורק המוצרים שעוברים בהצלחה את המבדקים מגיעים למדף. הצרכן הישראלי נחשף לטעם החריף כבר מילדות. אנחנו מתנסים בסחוג בחומוסיות ובחריף כבר משלב מנות הפלאפל הראשונות שלנו. כך שחריף הוא טעם מוכר ומורגל בקרב הישראלים.


שאלה: האם מתוכננים טעמים נוספים?

תשובה: כן.

 

סיכום חריף

אז אחרי שקיבלנו את כל התשובות, או לפחות את רובן, לא נותר לנו אלא להצטרף למגמת החריפות ולהציע לכם להכין מתכונים עם צ'ילי גם בבית. אחרי הכל, מסתבר שאתם ממש אוהבים את הטעם הזה.

 
עוד כתבות במדור חדשות האוכל
 
רשימת קניות
רשימת קניות
המרת מידות
המרת מידות
טבלת קלוריות
טבלת קלוריות
הדפס מתכון
הדפס מתכון
שלח לחבר
שלח לחבר
xxx
 
פעולות אחרונות
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.