ניב גלבוע צועד על קיבתו

 
פעם שעברה הוא קיווה, הפעם זה התמשש
פעם שעברה הוא קיווה, הפעם זה התמשש צילום: מתוך ערוץ 10
 
עודכן 09:34 22/04/2012

אחרי תקופה ארוכה שבה המשקל סירב לרדת, סוף סוף נשר לו קילו. וגם: חוויות משבילי האופניים של ברלין מול אלה של ישראל. טור אישי

 
 
 
 
 

אחרי חודש מייסר במיוחד, זה נגמר. סוף סוף אני ממשיך לרדת במשקל. סוף להרגשה המרגיזה הזו של לעמוד על המשקל ולקבל כל שבוע את אותם מספרים, למרות האימונים ולמרות השמירה על האוכל.

 

בשבוע האחרון כבר חשבתי שזהו, שהגוף שלי פשוט הגיע להחלטה להלחם בי עד כלות. עדינה הדיאטנית הסבירה לי פעם על המאבק הזה, הצפוי. הגוף במגננה ולכן גם אם הכל ייעשה לפי הספר תהיה הפסקה מתסכלת. אז ביום שישי האחרון נשר ממני עוד קילו ועכשיו, אם להאמין למחקרים ולניסיון של אנשים, הירידה תהיה מהירה יותר.


בשלב הסטגנציה הזה שחלף לו אני מקווה, הבנתי כמה קל להשבר. פתאום לא בא להתעמל. בוקר אחד יש כאב ראש, אז מבטלים את הפגישה עם רועי המאמן. יום אחר יושבים עם חברים בבית קפה ומנשנשים לחם, בלי שרעבים בכלל. השילוב הזה של גוף מתעקש וראש מדוכא שלא מקבל חיזוקים יכול היה להיות הסוף של הדיאטה והרמת ידיים שהיתה מחזירה אותי לאחור. זה כאמור לא קרה.

 

17 ק"מ ביום אחד
כשהייתי בברלין שבוע שעבר לא התאמנתי בכלל. אבל הלכתי שעות על גבי שעות ביום. פעם אחת אפילו הפעלתי את האפליקציה של נייקי כדי לראות כמה קילומטרים אני הולך והתברר שצעדתי 17! קילומטר ביום אחד. בברלין גם גיליתי את אותה חברת השכרת אופניים שיש בארץ. השם שונה כמובן וגם הצבע (פה ירוק, שם אדום) אבל מדובר באותה שיטה ואותם אופניים ממש. יום אחד השכרתי אופניים ונסעתי בעיר. עד היום הזה הייתי בטוח שאצלנו הנושא מפותח, שסוף סוף יש מודעות לרוכבים ובכלל שתל-אביב מאירה פניה לרוכבי האופניים. קישקוש.

 

הספיקה לי שעה של רכיבה בברלין כדי להבין כמה אנחנו, גם בתחום הזה, פרובינציה לבנטינית. נתחיל דווקא באנשים. לא יודע אם יצא לכם לדווש ברחבי תל אביב בשבילי האופניים הרשמיים. זה כל פעם הופך לסוג של מסע הישרדות במטרה לא להפצע מפגיעה בהולך רגל שדווקא רוצה ללכת בשביל ולא במדרכה הרחבה ליד. אותו צועד גם לא מבין למה מצלצלים לו והיו כבר מקרים שגם חטפתי קללות כשדרשתי ממישהו לא לצעוד על השביל.

 

בטיילת בת"א זה השיא. יש מסלול קטנטן לאופניים לצד מדרכה רחבה במיוחד. ועדיין יהיו אנשים שיעדיפו לרוץ, ללכת הליכה מהירה, או סתם לטייל - דווקא על מסלול האופניים. מי הרי יגיד להם איפה ללכת?


בברלין כמובן אף אחד לא מתקרב לשביל האופניים, אלא אם הוא דו גלגלי. כשאתה מדווש, אין לך בכלל חשש שתפגע בהולך רגל שקופץ לך פתאום מול הגלגלים. רק אופניים. גם הנהגים דרך אגב, במקום בו השביל מתאחד עם כביש, נותנים לאופניים זכות קדימה. פעם אחת פשוט לא האמנתי למראה עיני כשאוטובוס עמוס נוסעים פשוט זחל מאחורי רוכב אופניים. הוא יכל לעקוף אותו ולנסות לעשות תמרונים, אבל לא. הוא נסע לאט עד שהכביש התפצל והחל שביל מיוחד לרוכבים. אצלנו? יש צורך שאדמיין מה היה קורה לרוכב הזה? לא בטוח שהוא היה נשאר בחיים.

 

גם השבילים עצמם פרושים לאורך עשרות קילומטרים, כולם מחוברים זה לזה. אצלנו יש כמה תופעות מוזרות של שבילים שפתאום נפסקים באמצע כביש, שבילים שמגיעים לשום מקום וכמובן, מחסור אדיר בשבילים, גם ברחובות רחבים מאד.

 

אני בכלל לא מתייחס לתקלות הרבות והיום יומיות באופניים הירוקים בתל אביב, עשרות פעמים תחנה עמוסת אופניים סירבה לשחרר אפילו זוג אחד. וכמה פעמים ניסיתי להחזיר אופניים ונאלצתי לבלות דקות ארוכות בטלפון עם המוקד שיאפס\יתקן\יתחזק את מחשב התחנה. פשוט אין לי דרך להשוות לברלין, כי נסעתי רק פעם אחת, נסיעה נטולת תקלות.


נכון, עדיין צריך לומר מילה טובה על הרעיון ועל היישום, גם החלקי, של העניין בארץ. ואני בטוח שעם הזמן יסללו עוד שבילים, והאופניים אולי יהיו עם פחות תקלות. אבל אין לי הרבה תקווה באופי הישראלי שלנו. ואני בטוח שגם בשנים הקרובות תמיד יהיו כאלו שיהפכו את שביל האופניים למדרכה האישית שלהם, ושאף אחד לא יגיד להם היכן לצעוד.

 

 

חצי שנה - 20 קילו. טור אישי:

סודות מבית אמא

לחיות בשביל לאכול

בדרך לתערוכת היין

דיווח מתערוכת היין

הולך נגד הרוח

טייס ליום אחד

אתם שאלתם - ניב גלבוע עונה

חג האבסה שמח

נהנה מהרגע -  נזכר בעבר

 

>> רוצים לעודד את ניב גלבוע? הכנסו לפייסבוק שלו

>> צפו בפרק הראשון: ניב גלבוע עולה על המשקל ופוצח בדיאטה

>> צפו בפרק השני: אופטימיות זהירה

>> צפו בפרק השלישי: נא להדק חגורות • ניב גלבוע יורד בגדול

 

 
עוד כתבות במדור חצי שנה - 20 קילו
 
רשימת קניות
רשימת קניות
המרת מידות
המרת מידות
טבלת קלוריות
טבלת קלוריות
הדפס מתכון
הדפס מתכון
שלח לחבר
שלח לחבר
xxx
 
פעולות אחרונות
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.