מבריזים ממסעדות? היזהרו מ"הרשימה השחורה"

 
היום כבר יש רישומים אלקטרוניים
היום כבר יש רישומים אלקטרוניים צילום: דניאל לילה
 
עודכן 08:46 11/05/2012

הזמנתם מקומות במסעדה ולא הגעתם? אל תתפלאו אם תגלו שנכנסתם לרשימה השחורה שלה

 
 
 
 
 

מסעדת "נומה" בקופנהאגן נחשבת למסעדה הטובה בעולם. אין פלא אפוא שמזמינים בה מקום חודשים מראש. במסעדה הטובה בעולם יש בסך הכל 12 שולחנות, וכששתי קבוצות של סועדים הזמינו באחד מימי פברואר האחרון מקומות ולא הגיעו, הסתכם ההפסד במפח נפש ובכמה אלפי דולרים ($500 בממוצע לסועד). למחרת צייצה המסעדה בטוויטר "הודעה מצוות 'נומה' לשתי הקבוצות שלא כיבדו אתמול את ההזמנה שלהן" ולצידה תמונה של אנשי הצוות כשהם זוקרים לעבר המצלמה אצבע משולשת. הציוץ הוסר עד מהרה, אבל מסעדנים ששמעו על הפרשה החלו להכניס לציוצי הטוויטר שלהם את שמות המזמינים שהבריזו, כדי לבייש אותם.

 

ההערכה היא שכמות ה-No Shows במסעדות בארה"ב נעה בין 10% ל-40% (תלוי באופי המסעדה), ומסעדנים רבים טוענים שהתופעה הולכת ומתעצמת. אחת הסיבות היא שהזמנת מקומות דרך האינטרנט היא פעולה פחות אישית משיחה טלפונית, ולכן רבים לא טורחים להודיע על ביטול. אז מה עושים? יש מסעדות בניו יורק, שמודיעות מראש על חיוב מינימלי במקרה של אי הגעה. זה יכול לנוע בין 75 ל$100-. מסעדות אחרות מחזיקות רשימות שחורות של מבריזים, וכשהם מזמינים שוב נוהגים בהם בחשדנות; ויש מסעדות שדורשות פרטי כרטיסי אשראי במקרה של קבוצות גדולות ומחייבות במקרה של אי הגעה.

 

נגעת, נסעת

המסעדן הוותיק רימון בן יקיר נשמע קצת מופתע נוכח השאלה על היקף תופעות ההברזות, וניכר שהיא גם לא מטרידה אותו במיוחד. "את האמת להגיד לך? אין לנו ממש בעיה. הרי בישראל מדובר בקבוצה מצומצמת יחסית של מסעדות ובקהל סועדים שמסתכם בכמה עשרות אלפים. הטלפונים של רובם כבר מזמן שמורים במחשבים של המסעדות וגם מכירים אותם, אז לא נעים להם להבריז." בן יקיר מציין, שאם כבר אז הבעיה קיימת בעיקר בסופי שבוע. "יש סועדים שעוד לא יודעים לאיזו מסעדה הם ילכו בוויקאנד או עם מי," מסביר השף אבי ביטון מ"אדורה", "ולכן הם מזמינים כמה מקומות במקביל וזורמים. לפעמים הם גם לא טורחים לבטל את ההזמנה." ביטון מספר כי לארוחת סילבסטר, שערך במסעדתו לפני כמה שנים, הבריזו כ-25 איש. "מאז קבענו מדיניות, לפיה בהזמנת שולחן ליותר מעשרה סועדים יתבצע חיוב של 200 שקל לסועד בעת ההזמנה. הסכום הזה ייגבה גם אם הסועדים לא יגיעו, אבל יעמוד לזכותם לארוחה אחרת במסעדה."

 

המסעדן ויועץ המסעדות סטיבן לובל ("חדר האוכל", "שולחן") לא מאמין בחיובים כספיים: "במשך השנים פיתחנו לעצמנו שיטות התמודדות עם הסועדים הנעלמים, לרבות תוכנות המאפשרות פנייה טלפונית למזמינים כדי לאשר הגעה." אשר לרשימה שחורה מסביר לובל: "אין רשימה כזאת, אבל היעדרות נרשמת בתוכנה, וכשמישהו מזמין שוב מקום, אנו לוקחים בחשבון את ההיסטוריה שלו. התכנון שלנו בנוי מראש על 'אובר בוקינג', וכך אנחנו מצליחים לשמור על המסעדות מלאות."

 

ייתכן שהשיטה של שני מסעדנים בכירים משיקאגו היא הפתרון: השניים מוכרים מראש כרטיסים לארוחות, שאפשר להעביר אותם גם לאחרים. "זה כמו כל אירוע אחר," הם אומרים, "לא באת - הפסדת."

 

לרכישת גיליון מאי 2012 >>

 

אל תפספסו:

24 הערים עם אוכל הרחוב הטוב ביותר
ראיון עם הבשלנית והאופה איילת הירשמן

10 דברים שלא ידעתם על גלידה

הדרך הטובה ביותר לחתוך ולאכול תפוח

מבחן החומוס הגדול

פרסומת פרובקטיבית לעוגיות אוראו

 

 
עוד כתבות במדור טעימות מעל השולחן
 
רשימת קניות
רשימת קניות
המרת מידות
המרת מידות
טבלת קלוריות
טבלת קלוריות
הדפס מתכון
הדפס מתכון
שלח לחבר
שלח לחבר
xxx
 
פעולות אחרונות
 
 
 
תגובות
הוסף תגובה 0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.