טסים לניו-יורק? 4 המלצות למסעדות שוות

מסעדת sea ניו-יורק
מסעדת sea ניו-יורק צילום: עידן אדלר רייס

עודכן 07:56 13/05/2012

5 ימים, 4 מסעדות מדהימות והמון חוויות קולינריות. עידן אדלר-רייס ביקרה במסעדה של גורדון רמזי, בטאפאס של מריו בטאלי, בבר ניו-יורקי שיקי ובמסעדה תאילנדית מעולה בברוקלין. לקרוא ולשמור

הגענו לניו יורק אחרי שבועיים של טרקים בפרו והמטרה היתה ברורה: למצות את הפן הקולינארי של העיר עד תום בחמישה ימים שעמדו לרשותנו.

הכנה מראש שכללה שיטוט בבלוגים של מקומיים, ומיילים למכרים של מכרים, ומצאתי את עצמי מצויידת במצלמה וברשימה מושלמת של מסעדות לדגום. כמעט כמו מבצע צבאי, תוכננו הימים בקפידה על מנת להספיק ולטעום כמה שיותר, בכמה שיותר מקומות.

העיר הזו, רבות כבר נאמר עליה, ובשבילי היא פרדוקס מושלם. מחד, היא מסמלת את תרבות הצריכה, אפופה בעוצמה מרהיבה וכוח, שירגיש כל מי שיעמוד בליבה של טיים סקוור בשעת צהרים עמוסה, כשתחתיו רוקדת האדמה נוכח רכבת סאבווי שחולפת ומרעידה גם את הלב. ומאידך, באופן פרדוקסלי איכשהו ניו יורק גורמת לי הרגשה רגועה משהו, למרות העוצמה האדירה והגודל, יש בה אינטימיות מסויימת ואין את הניכור שהרגשתי במגה ערים במזרח (סטייל שנגחאי, בייג'ין וטוקיו).

השיק נוטף מהרחובות באופן שגורם לי צמרמורת נעימה. אני נהנית לשוטט בצ'לסי, בסוהו או נוליטה, ובביקור הזה גיליתי גם את ויליאמסברג בברוקלין. תענוג לאכול עוגות גבינה במאפיות בוטיק ולבחון את החנויות המדהימות של מעצבים ניו יורקים צעירים בין הרחובות המקסימים של הויליג'. תענוג. פשוט תענוג. זה הקסם האמיתי של ניו יורק.

חזרה למסע הקולינארי. יש משהו שחשוב לדעת עלינו. אנחנו אוהבים לאכול. מאוד. אז כאמור, נסעתי מצויידת היטב ברשימת מסעדות פופולריות, רשימה שהתגמשה תוך כדי טיול, בעקבות עצות "חמות" של יודעי דבר, וכמובן, שמצאנו "פנינים" תוך כדי שיטוטים. הרשימה שלהלן לא תמצה אפילו חלק קטן ממה שיש לעיר להציע, אבל כדאי להכיר.

Ippudo - ראמן בר בגריניץ ויליג
Ippudo - ראמן בר בגריניץ ויליג צילום : עידן אדלר רייס

Ippudo - ראמן בר

בר ראמן מגניב ובועט שלא ניתן להזמין אלוי מקום, אלא יש להגיע ולהמתין כ-45 דקות (מומלץ לא להגיע בשעות עומס, שכן אז ההמתנה ארוכה יותר). אנחנו הגענו בשעה 17:00 (אז המקום נפתח לארוחת ערב ביום ראשון, באמצע שבוע השעות שונות). ההמתנה בת 45 הדקות (אותה ניתן להעביר עם דרינק ביד), מסתיימת כשהמארחת יפנית - אמריקאית צועקת את שמך בקול גדול, ומשתלמת לגמרי אחרי שנכנסים פנימה.

בבר אכלנו את אחד ממרקי הראמן הכי טעימים שאכלנו (כן, זה התעלה אפילו על חלק ממרקי הראמן שאכלנו ביפן). בנוסף, כדאי ומומלץ לטעום לחמניות מאודות במילוי עוף ברוטב, הן רכות, נימוחות וטעימות וגרמו להרבה שי

מחה.

מחירים: 10-12 דולר למנת ראמן, 10-12 דולר לזוג לחמניות מאודות טעימות.

השורה התחתונה: האוכל טוב והשירות אדיב. תענוג במחירים סבירים בהחלט, ושיק ניו יורקי בטירוף.

כתובת: רחוב 10 פינת השדרה הרביעית במנהטן

כיסונים בשלל מילויים. מסעדת sea ניו-יורק
כיסונים בשלל מילויים. מסעדת sea ניו-יורק צילום : עידן אדלר רייס

Sea- מסעדה תאילנדית בשכונת ויליאמסברג ברוקלין

המסעדה ממוקמת בשכונת ויליאמסברג הגרובית והתוססת בברוקלין. שיטוט נעים בין בוטיקים מגניבים, מוביל למסעדה המצויינת הזו. אין אפשרות להזמין מקום צריך פשוט להגיע ולהמתין. אנחנו הגענו בשעת צהרים, לא עמוסה בכלל ולכן ההמתנה פסחה עלינו. מלצרים נחמדים, עיצוב מתכתי והמון מקומיים שאוכלים צהרים לבד או בקבוצה.

הזמנו שתי מנות ראשונות נהדרות וחלקנו פאד תאי מושלם לעיקרית. בין לבין התענגנו על קוקטיילים טובים (מרטיני לי'צי ומוחיטו) שהפכו את הצהריים לחגיגה. למנות ראשונות הזמנו צלחת ענקית של כיסונים ממולאים (צמחוניים, פירות ים ועוף) - מנה גדולה ומושלמת. מנה ראשונה נוספת היתה ספרינג רול מעולים במילוי ירקות ופירות ים. כאמור כל התענוג לא השאיר מקום לקינוח, ומעיון בתפריט הקינוחים נראה שמדובר בקינוחים ענקיים ועתירי שומנים, לא בטוח שהפסדנו.

מחיר: כ-60 דולר לשתי מנות ראשונות, עיקרית אחת, 2 קוקטיילים טעימים ושירות מנומס חייכני ואדיב.

השורה התחתונה: שווה קפיצה לארוחת צהרים פלוס קניות או לארוחת ערב ודרינק.

למסעדה סניף נוסף בשוק הבשר של צ'לסי, אבל יודעי דבר יודעים שויליאמסברג - אין, שוק הבשר - אאוט.

כתובת: N 6th St 114 ברוקלין (יש סניף גם בשוק הבשר בצ'לסי)

מסעדת MAZE של גורדון רמזי, ניו-יורק
מסעדת MAZE של גורדון רמזי, ניו-יורק צילום : עידן אדלר רייס

Maze - גורדון רמזי

הזמנו מקום לגורדון רמזי לעסקית צהרים (מוגשת בין שעות 13:00 ל-15:30). ארוחה בת 3 מנות ב-29 דולר לסועד ואפשרות לשדרג לסטייק ב-10 דולר נוספים. ללא ספק דיל משתלם. המקומות שוריינו חודשים מראש, אבל ברגע האחרון רצינו להזיז את השעה ולא היתה בעיה.

המסעדה ממוקמת במלון LONDON קרוב לטיים סקוור, כך שמבחינת לוקיישן זה לא ה-מקום למי שמחפש אוכל טוב (טיים סקוור נהדרת לצילומים או למחזות זמר אבל היא לגמרי לוקיישן למסעדות תיירים קטשיות שמגישות אוכל זוועה במחירים מופקעים). העיצוב במסעדה מלוקק, וכשהגענו היו סביבנו מספר שולחנות של תיירים שאכלו בנחת צהרים כשמסביב לא נראה זכר לעומס. כל אחד מאיתנו אכל 3 מנות (ראשונה, עיקרית וקינוח) ושתינו כוס יין שמוגש ב-12 דולר לצד העסקית. כאמור, דיל משתלם ביותר שמאפשר לאכול אצל גורדון רמזי ולראות הכצעקתה.

ותכלס: מנה ראשונה של שקדי עגל עם סלקים לצד מיונז ברוטב בלסמי מתקתק היתה מצויינת. מנה ראשונה נוספת של סלט ירוק היתה טעימה אבל לא מעניינת במיוחד. שתי עיקריות היו פשוטות ועשויות בקפידה, סטייק אנטריקוט לצד קוביות פולנטה נהדרות, וחזה עוף ביין אדום. כאמור לא אוכל מיוחד או מרשים אבל עשוי בקפידה וטעים. למנות אחרונות הוגשו לנו קינוחי שוקולד טעימים ונהנינו לסגור איתם את החגיגה.

השורה התחתונה: דיל משתלם לארוחה מלאה ועשויה טוב, עם שירות מוקפד, אבל למי שמחפש ריגושים ומסעדות שיקיות עם אווירה גרובית זה לא המקום. אם חפצה נפשכם באוכל טוב ומוקפד במחיר לא מופקע, תזמינו מקום לעסקית צהרים.

כתובת: בין שדרה 5 ל-6 & 10 St ברחוב 54 מנהטן במלון LONDON

המסעדה של מריו בטלי קאזה מונו - ניו-יורק
המסעדה של מריו בטלי קאזה מונו - ניו-יורק צילום : עידן אדלר רייס

Casa mono - טאפtס בר של מאריו בטלי

טאפtס בר קטנטן ונעים. מספר מצומצם של שולחנות עץ, בר קטן, מעט מלצרים (חלקם איטלקיים עצבניים כמיטב המסורת) אוכל משובח, מוזיקה נעימה ויין טוב. קלאסי. חובה להזמין מקום כי המסעדה מאוד קטנה ועמוסה.

אכלנו ארבע מנות שכולן היו טעימות, איכותיות וקטנות - מנת קרוקטים של גבינת עיזים ודלעת שהיו פריכים ונימוחים היתה פשוט מצויינת. מנה נוספת של סלט אנדיב עם גבינת מנצ'גו היתה טעימה אבל לא מיוחדת ולא מרגשת. בנוסף אכלנו מנת שלו על צימוקים שהיה עשוי בדיוק כמו שצריך וערב לחכינו מאוד ומנה נוספת של מאפה עם רוטב עגבניות ואפונה שעליו הונח בעדינות נתח לובסטר. המנה היתה טעימה, ואף על פי שהוגשה קרה, היא היתה מצויינת.

השורה התחתונה: מדובר על מסעדה עם אוכל איכותי וטעים, אולם יש לקחת בחשבון שהמנות קטנות והמחירים גדולים. עבור 4 מנות קטנות ו-2 כוסות יין אדום שילמנו 77 דולר כולל מס בשעת צהריים.

מומלץ: המסעדה ממוקמת ליד יוניון סקוור ולכן מומלץ להגיע בימים שהשוק פועל (ב,ד, ו' ושבת) על מנת להשלים את החוויה הקולינארית. את הקינוח לא אכלנו בקאסה מונו אלא במתחם EATALY של מאריו בטלי שממוקם במרחק כמה רחובות,  שהוא תענוג בפני עצמו.