על ילדים ואבהות • פרק 31

הכל התחיל בקטיף תותים תמים

עודכן 07:49 18/01/2013

כדי לכפר אל העדרותו מקטיף תותים שעשו הילדים, יואב בר לקח אותם למסעדה, התרוצץ אחריהם במשך כמה שעות וחזר מרוט מעייפות הביתה. ויש גם לקח: "אמהות, אני מעריץ אתכן"

בשבת שעברה הילדים שלי הלכו לקטוף תותים ופרחים כשכרגיל הייתי במסעדה בעיצומו של אירוע. תוך כדי האירוע הם שלחו לי תמונות שלהם מתרוצצים בין התותים, קוטפים, אוכלים ובעיקר מרוצים. אני חייב להודות שנצבט לי הלב שאני לא יכול להיות שם איתם והבטחתי לעצמי שאם יתאפשר לי השבוע אעשה איתם משהו גם.

השבוע עבר לו במהירות ואתמול כשחזרתי עם אורי, בני הגדול, מאימון כדורסל קשה במיוחד, עמדנו בפקק וקיבלתי טלפון מסהר הטבח שלי, שהחליט שבא לו להכין ספיישל של קציצות על קוסקוס, משהו מנחם כזה וכיפי. אני אוהב לתת לטבחים להכין ספיישלים מדי פעם ואמרתי לו: לך על זה, רק תשאיר לי מנה אחת בשבילי, כי הייתי רעב וממילא חזרתי באותו היום גם לסרוויס.

אורי רק שמע קוסקוס וקציצות וכל בלוטות הרוק שלו החלו לעבוד. הוא היה כל כך רעב ועייף מהאימון שכשהגענו הביתה הוא בקושי הצליח לרדת מהאוטו. הסתכלתי עליו ופתאום נזכרתי שזו בעצם הזדמנות מצוינת לקחת אותו איתי לעבודה - הוא יאכל, אני אעבוד ואולי זה קצת יכפר על הזמן שאני לא נמצא.

טלי והילדים בדיוק טיילו ברחוב וכשהם הבינו שאנחנו נוסעים למסעדה הם קפצו עלי ואמרו: "גם אני גם אני". אמרתי לטלי שאפשר להיות ספונטניים ולנסוע יחד כולם, והיא חייכה חיוך רחב ואמרה: "מאמי, זה רעיון מעולה. יש לי פגישה בערב, אני אבטל את הבייביסיטר ותיקח את כולם". אז כולם נכנסו לאוטו: ילד בן 10, שתי ילדות בנות 7 וילד בן 4 - קטן עלי. טלי נופפה לנו לשלום עם חיוך ממתיק סוד שכאילו אומר "המסכן עוד לא יודע מה הוא לקח על עצמו".

קטן עליו?

במסעדה התיישבנו בחדר הפרטי, ורועי הקטן ביקש שאקריא לו את התפריט. הוא הודיע לי שהוא לא מבין מה זה האוכל הזה ושאני עושה אוכל מגעיל ועדיף אצל אמא. אז הודעתי לכולם שיש היום ספיישל של קוסקוס וקציצות, מה שגרר קריאות אושר ושמחה, ואני הייתי מרוצה עד הגג שעוד דרמה נפתרה.

הוריתי להם לשבת יפה ולא לצאת מהחדר, בעוד אני יצאתי לבדוק מה קורה במסעדה. כולם הנהנו בראש, ויצאתי סופר-מרוצה מעצמי על יכולות השליטה והניהול שלי עד אותו הרגע. לא עברה דקה ולתוך המטבח נהרו כל הילדים שאך לפני רגע היו רגועים. אחת בכתה, אחד צרח, השלישי אמר שהוא לא אשם ואני הבנתי שכבר לא אצליח לעבוד.

חזרנו לחדר ושוב חילצתי מהם הבטחה שלא יזוזו. ושוב, דקה לאחר מכן, ראיתי שני ילדים רצים ומשחקים תופסת. לקח לי שניה לקלוט שאלו הילדים שלי שעושים את כל הבלגן, אז לקחתי אותם לפעילות האהובה עליהם במסעדה שהיא עלייה וירידה במעלית השקופה של הבניין, ככה עד שהאוכל יגיע.

גם אחרי האוכל המשיכו להתרוצץ

כשסוף סוף הגיעו המנות אמרתי לעצמי שהנה, עכשיו הם ירגעו. לא עברה שנייה וכבר נועה הודיעה שלא טעים לה ושהיא רוצה משהו אחר. כל השאר בלעו את האוכל ואני יכולתי לנוח במשך כמה דקות. טלי התקשרה לודא מה מצבי ויכולתי לשמוע בקולה שהיא מאוד מרוצה מהחופשה הקטנה שארגנתי לה. כמובן שלא רציתי להסגיר את העובדה שממש לא קל עם חבורת הפיראנות הקטנה, אז אמרתי לה בקול בוטח: "מאמי, הכל תחת שליטה. תהיי רגועה".

כמובן שבדיוק באותו רגע הם התחילו לריב ולבכות שוב, מה שחילץ ממני שאגה על כולם להירגע. אם זה לא הספיק, אז טלי במקביל גם ציטטה לי משפט שאמרתי לה בדיוק באותו בוקר: "סבלנות, הם הרי רק ילדים". היא מלמלה משהו כמו תהנה וניתקה את הטלפון.

יש לילדים תכונה מעניינת שבמקום להיות עייפים אחרי ארוחה דשנה הם דווקא מתעוררים ורוצים להשתולל. אז שוב עלינו וירדנו במעלית, הכנסתי אותם לאוטו ורק חיכיתי להגיע כבר הביתה. כשהגענו קילחתי אותם, שלחתי למיטות ואז זה התחיל שוב: "אבא, סיפור", "אבא, חושך מדי", "אבא, קר לי". ואני, שכבר הייתי עמוק מתחת לפוך, התפללתי שהדלת תיפתח ואשתי תיכנס ותפטור אותי מלקום.

אלוהים כנראה שמע את תפילותיי, הדלת נפתחה, הילדים מיד הבינו שהבוגר האחראי חזר הביתה ושחררו את הבייביסיטר. נרדמתי לקולות הילדים שצעקו "אמא, בואי", "אמא, סיפור". אין לי ספק שבפעם הבאה, עם כל הכבוד, לא אלך למסעדה לבד עם ארבעה ילדים - זה מאוד מעייף.

סוף שבוע נעים לכל האמהות. אני מעריץ אתכן!